Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kwartels houden

  • jef

    We hebben 3 dagen een aantal krielkippen in onze tuin gehad (hok met ren) maar ivm geluidsoverlast (hanengedrag door 1 van de kippen) hebben we ze weg moeten doen. We hebben de tip gekregen om kwartels in het hok te doen omdat zij weinig tot geen herrie maken (alleen de hennen dan!). Weet iemand of dit ook zo is?

  • Karel Kwartel

    Zelfs kwartels met haan maken erg weinig geluid. Alleen als je kwartelmannetjes alleen zet gaan ze roepen.

    Groeten

  • jefalin

    Bedankt!

  • Dennie

    hoeft niet hoor Karel,

    ik had een hen voor 1 weekje alleen zitten, die was ook goed aan het roepen..

  • Karel Kwartel

    Beste Dennie,

    Ja sorry ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Alleen is er veel sneller kans op roepen. Ik bedoelde eigenlijk vanaf 2 of meerdere (hennen) bij elkaar.

    Groeten

  • don wunnink

    Hoi,

    Ik heb zelf 24 japanse kwartels die ik heb uitgebroed via de broedmachine!

    Inderdaad is het houden van kwartels veel minder luidruchtig! Alleen de haan wil nog wel kraaien, maar een ander geluid dan een gewone haan!

    Indien je het voor de eitjes doet heb je geen mannetje nodig. De eitjes zijn heerlijk!

    groet,Don Wunninkjef schreef:

    >

    > We hebben 3 dagen een aantal krielkippen in onze tuin gehad

    > (hok met ren) maar ivm geluidsoverlast (hanengedrag door 1

    > van de kippen) hebben we ze weg moeten doen. We hebben de tip

    > gekregen om kwartels in het hok te doen omdat zij weinig tot

    > geen herrie maken (alleen de hennen dan!). Weet iemand of dit

    > ook zo is?

  • hanibal123

    ja det izz zoe de hanen mokken wal wat gelloet mrr niet hiel erg haard, ik zoj ut doonX(.

    grtz hanibal123

  • zekkerz hanibal

    ik heb ok kwartels en di moken biena gen geloed ;)

    grtz zekkerz hanibal

  • Hannie

    Ik heb twee jongenkwartels gehad nu wordt een kwartel helemaal kapot gepikt door de andere ik weet niet hoe je kan zien of het een hen of haan is.Ik weet wel vanmorgen heb ik die apart gezet en nu blijft hij roepen.Wie weet er raad.

  • Kees Kees

    Ik heb een open voliere met Kwartels. Voor het geval dat, welke roofvogel is hun natuurlijke vijand?