Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Volgende week

• Deborah

Volgende week krijg ik (als het goed is) mijn kwartels. Vandaag heb ik al wat inkopen voor ze gedaan: grit, maagkiezel, zaagsel, voer/water bakjes en tropisch vogelzaad. Ik wilde nog een pot met multi-vitaminen kopen maar de verkoper zei dat dat niet echt nodig is. Geven jullie dat wel aan je kwartels? Ik heb thuis ook nog 2 hagedissen en daar heb ik krekels voor die ik ook aan de kwartels kan voeren. Ik bestel er dan nog wel wat meelwormen voor de kwartels bij.

Ze komen eerst een paar maanden in een groot hok in de schuur te zitten en gaan in maart dan buiten in een ren.

• Dennie

Multi vitaminen hoeft niet en krekels eten ze al helemaal niet..

Haal grit en maagkiezel niet door elkaar en geef ze niet te veel ( krijgen ze maag problemen mee )

Zaagsel als ondergrond is niet aan te raden wel als alternatief voor een slaapplekje,

je kan beter schelpenzand gebruiken, dat is een betere ondergrond en aangenamer voor de kwartels..

Kwartels eten ook trosgirst, eivoer, levend voer ( denk aan de grote van wormen.), groenvoer, universeel voer..

Kwartels nemen ook graag een zandbadje..

Stop ze niet in Maart buiten i.v.m de kou en natigheid, April is een betere maand,

Hou rekening met de kou ( nachttemp. )en natigheid i.v.m. ziektes ( condensatie niveau is nog niet optimaal in Maart, kwartels die al buiten zaten hebben een beter afweer systeem daarvoor maar kwartels die meteen van binnen naar buiten gaan hebben dat nog niet, dat moet dan nog opbouwen.)

• Deborah

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat ze ook krekels eten. Wel meelwormen in ieder geval. Ik heb ook eivoer gekocht.

Dat je geen zaagsel kan/mag gebruiken als ondergrond wist ik niet. Ik heb wel eens gehoord en foto's gezien van mensen die zaagsel of houtsnippers als bodembedekking gebruiken. Ik moet nog even kijken wat ik ga gebruiken als bodembedekking. Als ze in het voorjaar naar buiten gaan krijgen ze zowiezo zand in de ren. In de tijd dat ze binnen zitten zullen ze het moeten doen met alleen een zandbadje.

Ik vind het best wel moeilijk allemaal. Iedereen zegt weer andere dingen over het houden en verzorgen van kwartels. Ook op sites staan zoveel verschillende dingen. Ik heb een erg leuke engelse site gezien:

http://members.aol.com/butonquail

• Dennie

Je mag zaagsel gebruiken maar kwartels vindne het zelf geen geschikte ondergrond.

In de buiten voliere kunnen ze gewoon tussen/op het gras lopen, hou wel een plekje grond/zand vrij zodat ze daar vrij in kunnen badderen.

En nartuurlijk zegt iedereen van alles over kwartels maar je moet het de kwekers en prof. erop benaderen, die weten het nog altijd het beste en kunnen het jou het beste vertellen.

• Deborah

Ik kijk wel even wat ze met het zaagsel doen.

Mijn vader maakt het buitenhok/ren. Wat dat gaat worden weet ik nog niet.

Mijn vader kweek zelf vogels (o.a. zebra vinken en tropische vogels) en gaat daarmee naar tentoonstellingen enzo. Elk jaar is ie wel kampioen en wint ie vele prijzen. Wel jammer dat ie niet zoveel afweet van kwartels.

• Dennie

en het jammer daarvan is kan ze op geen enkel manier vergelijken met vogels.

je kan ze wel linken aan kippen.

• Deborah

Ja ik dacht ook wel dat je ze kan vergelijken met kippen. Die hebben we een jaar of 10 geleden gehad. Toen hadden we ook gewoon zaagsel in het nachthok. Ik dacht dat het voor kwartels ook wel geschikt zou zijn.