Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jonge chinese dwergkwartels uit broedmachine

  • Roy

    Ik heb nu ook net jongen, maar heb je er wel een (rode) warmtelamp boven hangen, dat is namelijk heel belangrijk!

  • Dwight

    hey,

    Je kan het beste je eieren laten uitbroeden door de hen zelf !!!

    Het is veel leuker en je kan er niks verkeerd mee doen…

    Wanneer je hen eitjes legt moet je de eieren laten liggen!!! en het mannetje rolt ze vanzelf naar een geschikt plaatsje waar zijn vrouwtje ken gaan broeden…..;

    Dit kan wel 4 weken duren eer dat het vrouwtje begint met broeden.

    Eitjes laten liggen dus!!!

    Ik heb momenteel ook een hen die op 6 eitjes ligt te broeden,25 mei komen ze uit…..

    Mvg

    Dwight Dreezen

  • Johan

    Hallo allemaal.

    Weten jullie soms hoe snel je de jonge kwartels uit de broedmachine in de voliere bij 3 volwassen kwartels kan doen???

    En hoe lang moet je ze nog wartme geven nadat ze zijn uitgekomen en hoe snel moet je de warmte gaan minderen?

    gr Johan

  • piet

    Hallo heer Janssen,

    ik heb 1-2 chinese dwergkwartels in mijn buitenvoliere van ca 5 mtrlang en

    2mtr.diep, er zitten nu 2 hennetjes te broeden. Mijn vraag is nu: kan ik deze

    kwartels bij uitkomen gewoon in de voliere laten of moet ik ze eruit halen

    en in binnenkooien doen? Mijn voliere is rijk begroeid met struiken en

    onkruiden en de bodem is van aarde, het open voergedeelte is van hout

    met daarop cacaodoppen. Wat kan ik het beste doen?

    Ik hoop dat u mij antwoord kan geven hierop!

    Met vr.gr. Piet Jansen.

  • 4Birdo

    beste mensen

    ik zelf ben ook voor natuurbroed maar het is minder simpel dan je zou denken

    ik heb vorig jaar natuurbroed gedaan maar dit jaar heb ik een hen afkomstig van mijn eerste hen en die bij een haan gezet, eitjes genoeg helaas is er niets eruit gekomen

    door de hitte is de 2e hen gestorven dus heb ik besloten aangezien ze hun eitjes verwaarlozen en vermoedelijk opeten of wie weet wat er gebeurd, om toch maar eens te proberen met een broedmachine.

    ik heb zo nog 2 hennen en een haan, ik wacht eerst nog af, zullen ze broeden of niet?

    zoniet dan ook de eitjes er maar in plaatsen.

  • 4Birdo

    je zou kunnen zeggen dat ik ben voor natuurbroed maar gebruik een broedmachine anders als het niet anders kan.

  • nils vierdag

    je moet een heuveltje maken met hij planten er op vrouwtjes moeten in de meerderheid zijn ze leggen ongeveer in maart hun eerste ei en vaak leggen ze die door het hele hok als ze uitgelegt zijn verslepen ze de eieren naar de hij planten en dan gaan ze broeden je moet niet meer als 5 eieren in het nest hebben alles wat er meer ligt pak je weg want anders word de helft niet bebroed en dat sterft af wat je weg pakt verkoop je aan een kippenboer of eet je zelf op ze zijn best lekker zorg dat de klijntjes niet kunnen verdrinken de ouders voeden de beesten wel ookal zal je dat niet zien de klijntjes zijn zo klijn als hommels je hoeft de klijntjes geen speciaal voer te geven het kan een poos duren voordat ze op de eitjes gaan broeden denk aan de hij dat vinden ze heerlijk groeten nils

  • Birdy

    ik heb kwartelkoppeltje chinese dwergkwartel

    vrouwtje legt elk jaar 100 tal eieren maar broed ze nooit uit

    hoeveel vrouwtjes mag ik bij de man zetten max ??

    misschien is dat een oplossing …..méér vrouwtjes bij de man

    hoe zie je dat het natuurbroed is ?? wil ook broedkast vermijden

    maar uiteindelijk heb je geen keuze he

  • Demi

    hallo,\

    ik had een vraag over mijn n kwartels er zijn nu al 4 jongen uitgekomen en ze gaan allemaal dood de tempratuur ligt tussen de 25 en 32 graden maar er staat op iederen site dat ze de eerste 2a3 dagen niet eten maar hij eet en drinkt niet er staat wel gwn voedsel en water in !?

    hij loopt wel al een beetje de 5e kwartel ik heb een middelmatige doos met zand erin

    wat moet ik doen????

    ik heb het zelfde probleem als johan\

    mvg Demi

  • johnv

    johan.

    Ik heb op een andere site gelezen dat je de eerste weken GEEN zand op de bodem mag doen maar houtkrullen,

    omdat de jonge kwartels anders dit zand gaan eten en daardoor dood gaan.

    Zelf gebruik ik zaagsel vab een kettingzaag (zonder olie !) en dat werkt goed.

    van de 11 uitgekomen eieren zijn er nu na 3 weken nog 10 springlevend.