Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kwartels houden.

  • J.Treffers

    Hallo,ik ben 60 jaar en heb 28 jaar Hollandsche krielkippen gefokt ben ook lid van een vereniging en stuurde ook altijd in op onze tentoonstellingen.

    Wegens ziekte van mijn vrouw moesten we naar een aangepaste woning verhuizen alles gelijk vloers en heb in november 2005 al mijn dieren weg moeten doen.

    Zo'n 40 stuks.

    Alleen mijn broedmachine heb ik bewaart,je kan nooit weten.

    Nu mis ik mijn dieren nog steeds,we hebben een balkon en daar kan ik hokjes boven elkaar maken van: 100 x 50 x 40 cm ( b x d x h ) en wilde overstappen op kwartels omdat die minder ruimte nodig hebben en ze dus kan houden en weer op de schows kan instuuren.

    Nu twijfel ik tussen de chinese of japanse kwartel.

    Chinese zijn kleiner maar minder mak,en Japanse groter maar veel tammer.

    Kan iemand raad geven,en kan ik in deze hokjes foktoompjes kwijt b.v:1 haan met 2 of 3 hennen?

    Of is deze maat voor Japanse kwartels te klein,als dit zo is dan is ook de keus niet zo moeilijk meer.

    gr.Jan Treffers.

  • Dennie

    Chineese dwergkwartels

  • J.Treffers

    Dus voor Japanse kwartels zijn deze hokken te klein neem ik dan aan?

    gr.jan

  • Dennie

    Vragen meer ruimte,

    kunnen wel, word alleen wat krapper voor hun.

    Het advies wat ik kan geven is de chineese,

    maar de uiteindelijke keuze ligt bij jezelf welke kwartel soort die je het lieft wilt houden.

  • kwartelkoning

    Geachte heer Treffers

    Japanse kwartels zijn leuk om te houden en mee te fokken

    Ik kan u een aantal wel leveren ze kosten 3 euro per stuk.

    Gr Kwartelkoning