Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nachthok

  • Dennie

    Mijn kwartels in het buitenhok doen sins ze erin zitten ( al 10 weken )

    heel zenuwachtig..

    ze willen om de een of andere manier niet in het nachthok gaan..

    ze lopen er heel zenuwachtig langs, kijken naar binnen, soms gaan ze even naar binnen, maar ze vliegen er al gauw terug uit..

    slapen doen ze buiten, ze willen gewoon niet in het nachthok gaan..

    wat hier tegen te doen..

  • Karel Kwartel

    Goede kans dat er muizen, ratten of ongedierte in het nachthok kan binnenkomen. Leggen ze soms ook slechter of niet meer sinds ze daar zijn?

  • Dennie

    ze leggen helemaal niets.

    er zitten geen muizen, ratten of andere dieren/inseckten in..

  • Karel Kwartel

    Als de kwartels niet naar binnen willen is er daar of aan die kant van het hok toch iets wat ze bang maakt. Is het een klein hok en hoe ziet de inrichting er van binnenuit. Kunnen er poezen of andere dieren in de buurt van het hok komen?

    En waar had je de kwartels zitten toen ze niet zenuwachtig waren?

    Groet

  • Dennie

    Ze komen oorspronkelijk uit een binnenvoliere ( 2 hennen, 3 andere uit een buitenvoliere….)

    het nachthok is 45 lang, 30 hoog en 40 diep..

    het hok is gemonteerd buiten de voliere ( zeg maar eraan vast gemaakt )

    binnenin had ik de bodem bedekt eerst met nestmateriaal en nu met zaagsel..

    Dennie

  • Karel Kwartel

    Beste Dennie,

    Sorry voor mijn late reactie (nogal druk met jonge kwartelsopfok)

    Als je zeker weet dat er geen ongedierte in de kooi zit (let wel je moet bijna een camera hebben om zeker te weten dat er niets in komt'; 's nachts komen door de kleinste gaten de vreemdste dieren ;) ) dan zou ik ze een tijdje in de kooi met zachte hand dwingen. (Het kan ook zijn dat ze van iets onbenulligs als verfkleur of zo schrikken.

    Het “dwingen”: Eerst de hele dag en nacht en na verloop van tijd overdag eruit. Of ze ‘s avonds dwingen naar binnen te gaan en het hok afsluiten (en ’s ochtends weer open). Als ze dit een paar dagen of week gewend zijn dan zullen ze dit 's avonds automatisch gaan doen.

    Vriendelijke groet,

    Karel Kwartel

  • Dennie

    zal ik eens proberen..