Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik wil ffies wat dingetjes weten ..

  • Cioola

    Hoi allemaal

    Ik heb al jaren parkieten ( grasparkieten valkparkietjes en ook dwergpapegaaitjes )

    Ik werk in een dierenwinkel , waar een paar weken geleden iemand een Japense kwartel damen kwam brengen ( de rede waarom ze ‘afstand ’ wilden doen is ons nog steeds niet duidelijk) .. Nu ben ik best een hoop gewend ( ik doe een dierenopleiding , en ook op school hebben we in de voliere een boel soorten kwarteltjes …) maar een ‘tamme ’ kwartel , hihihi

    de eerste week hebben we haar in het hok bij de tropische vogeltjes ( zebravinkjes enz ) gezet .. En daar viel ze je aan als je met je handen in het hok ging

    Maar eigenlijk daarna ,.. Ze stalkt je een btje ( als je nu met handen in het hok gaat ) om geaaid te worden .. naar mijn idee heeft dat beestjes veeeeeeeeel te weinig ruimte..

    Nu hebben we besloten dat ‘Toosje ’ morgen met me mee naar huis mag ..

    Ze mag bij de parkietjes wonen ..

    Maar zijn er nog dingen waar ik op letten moest ?

    Is kleine dappere Toosje happy inder uppie ?

    Of moet ik er een kwartel bij zetten ?

    Ik hoef niet persé jonge kwarteltjes

    Enige wat ik wil weten is dus of kwartel in kwestie niet eenzaam wordt enz

    Moet ik in de voliere ( die staat IN huis ) nog dingen aanpassen ?

    is er nog iets waar ik haar echt happy mee maak ?

    Ik hoor het graag ( sorry als ik een btje overdreven over kom , maar ik ben na al die keren knuffelen met dat beesje , best een btje in love ;) ;p )

    groetjes Cioola

  • Marina

    Goh wat leuk om te horen dat je haar een goed tehuis wilt geven.

    Toch is een kwartel niet echt geschikt om alleen te houden. Het beste zou je er een hennetje bij kunnen zetten zodat ze wat aan elkaar hebben.

    Voor de rest zijn kwartels makkelijke vogels om te houden en hebben geen speciale verzorging nodig. Wat ze wel heel fijn vinden is een gedeelte waar ze een zandbad kunnen nemen en daarvoor zou je gewoon een bakkie met zand er in kunnen doen zodat het makkelijk te verschonen is.

    Ik wens je veel succes met Toosje en mochten er nog vragen zijn, vuur ze hier gerust af.

    Groetjes Marina

  • Cioola

    thanks voor je re :)

    Dus die knuffel kont krijgt een collega , ik ga ff opzoek :)

    thanks thanks

    :D

    En als ik vragen heb ….. ik brand wel los ;p

  • Dennie

    Hey Cioola

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=317&i=22279&t=22279

    Wij hebben jou al advies geven op de Vogel forum… of wil je nog meer weten ????

    Dennie