nou ik was er van overtuigd net een bericht geplaatst te hebben .. maar hij is foetsie :o Zal wel weer te snel gewild hebben net ,.. Maar oké , poging 2
Nou ze zijn er hoor ( en ik ben weer is helemaal verkocht )
En nu .. Nu komt het ………. Houd je vast vragen lijstje :p
Allereerst mijn baas is er van overtuigd dat het 1 haan is en twee dames.
Ik ben het met die twee dames zoiezo eens .. Maar het ‘haantje’
Ik vind de kwartels in kwestie vrij klein. Nu zien ze er uit als een volwassen vogel maar maken btje een een kuiken geluid ( niet hetzelfde als Toos het lijkt echt op dat van een kuiken ) en ik had gezegt dat ik alleen maar hele jonge kwartels wilde ! dus zo te horen is dat ook wel zo ….
Nu is mijn baas afgegaan op het formaat van dat ene kwarteltje , hij is vergeleken de andere 2 ietsjes grover maar verder zie ik weinig verschil met die andere twee .
Ik heb net al ( want ik dacht dat ik het wist maar dan ga je ff twijfelen ) op inet gekeken naar geslachtsverschil. Maar ik kan het niet uit ‘zijn ’veren halen.
Enige veschil is echt dat hij iets grover gebouwd is….
Is het bij kwartels misschien net zoals bij valkparkieten ( met parkietjes enz heb ik iets meer ervaring ) .. Een jonge valk heeft tot een maand of 4 ongeveer het veren kleed van een pop ( ik ga nu uit van de wild kleur ! ) pas na die vier maanden ( na de grote vogeltjes rui noemen we dat hier in huis ) krijgen de mannen langzaam aan het verenkleed van een man . Maar voor die tijd kun je aan gedrag wel zien/gokken wat het wordt.
Is het bij kwarteltjes misschien ook zo ?
Is er misschien echt iets waaraan je bij de wildkleur jap. kwartel niet kan missen welk geslacht hij/zij is ?
En dan mochten het dan drie vrouwen zijn ? Zijn ze met dames onder elkaar net zo tevreden als met een man erbij ?
volgende punt .. Hun eten.
Mijn toos kreeg een mengsel van : tropischzaad, kanarie voer , onkruidzaad en verder scharrelde ze het parkieten voer van de grond en kreeg ze de restjes van het grove parkietenvoer ( en meestal smokelde ik een btje grofparkiet bij in haar mengesltje ) En dan een beetje insektenpaté en af en toe wat meelwormpjes .
En net als mijn andere vogels is er een mengsel van grit en maagkiezel en om de dag een btje pietemienes door bijv andijvie of appel enz enz .
Maar nu …
OP school geven ze de kwartels kwartel kruim ?
op mijn werk en ook op mijn stage van nu ( kinderboerderij ) wordt er gezegt dat ik vet mest ?
OP inet lees ik dat er tortelduif bij moet .
Ook hoor ik mensen over kippenlegkorrel en siervogelkorrel .
Nu heb ik mijn bazin laten uiitzoeken voor kwartel voer .
Er is aan te komen alleen moet ze het bij de grssier met 30 pakken tegelijk afnemen. En omdat er hier in de omgeving weinig volieres zijn ( dus ook weinig kwartels) en ik de enige ben die er om vraagt .. Die 30 pakken krijgen die drie kwarteltjes vast nooitbinnen de houdbaarheids datum op ?
Ik er een merk een mengsel of iets ???
Weet iemand een merk of iets of een winkel ? ( omgeving rotterdam)
mocht er iemand zijn met raad/tips/adviezen enz enz
ik hoor het graag
groetjes Ciooltje