Ik heb in Oktober/November 3 chinese dwergkwartels van m'n vader gekregen. 1 bruine hen, 1 grijze hen en 1 grijze haan. Toen ik ze ongeveer een week had heb ik er nog een bruine hen bijgekocht.
Die nieuwe bruine hen en de haan waren op slag verliefd. Nu was het nieuwe hennetje laatst begonnen met broeden en het mannetje liet haar niet echt met rust waardoor ze snel weer stopte met broeden. Ik dacht: de volgende keer zet in de haan gewoon apart en dat heb ik vorige week gedaan. Dat vonden de haan en zijn hen helemaal niet leuk en waren de hele dag aan het ‘roepen’ naar elkaar. Ik heb het haantje er vanochtend maar weer bijgezet omdat de hennen toch niet gingen broeden en onrustiger waren.
Vanmiddag keek ik en toen zat het bruine hennetje dat ik van mijn vader kreeg in het broedhokje en waren het haantje en zijn hen dat hennetje de hele tijd aan het pikken. Toen dat hennetje uit het hokje kwam zag ik dat hij bloede aan z'n kop. Ik heb haar er meteen uitgehaald en in het grote konijnenhok gezet waar eerst het haantje alleen in zat. Ik ben toen weggegaan en vanavond zag ik dat het haantje en zijn hen ook het grijze hennetje aan het pikken waren. Die heb ik er ook uitgehaald en bij het gewonde hennetje gezet. Het haantje heeft zelf ook iets van sneetjes onder z'n oog zitten maar bloed niet ofzo. De kwartels zitten op dit moment nog in de garage. Wat moet ik nu verder doen???
Groetjes van Deborah.