Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

roepende kwartel

• Herbert

hoi allemaal,

ik heb een voliere in de tuin met zebravinken, en 1 kwartel. Nu klagen de buren al heel lang dat de kwartel om half zes ‘s ochtends begint te roepen, en daar pas ’s avonds mee ophoud. Weet iemand wat we daar aan kunnen doen? (aan de kwartel, niet aan de buren)

• Dennie

dat is heel normaal.

oplossing: koop 2 of 3 hennen en het zal gegarandeerd minder worden, tot zelfs geen geroep meer.

• kitty

koop 1 hen en vermijd kapot gepikte koppen. gr.erik

• Deborah

Ik heb dat geroep opgenomen met mijn voicerecorder. De hennen doen het veel zachter en dan hoor je het haantje er daarna harder er bovenuit komen haha.

Toen het haantje apart zat deed hij het naar zijn lievelings hen. Dan begon de hen eerst en hij beantwoorde dat dan weer. Nu doen de 2 hennen die apart zitten het naar de hen die samen met het haantje zit. Meerdere keren per dag.

• Dennie

zucht !!!!!!

• Herbert

Ik ben zo bang dat als we er 1 of meerdere hennen bijzetten het nog niet ophoud en dan zitten we met nog meer kwartels… Ik denk dat we hem maar naar mijn ouders moeten brengen, die hebben ook een voliere, ook met kwartels en die maken geen herrie… Maar die hebben al een haan, kunnen er meerdere hanen in 1 voliere?

• kitty

als het alleen hanen zijn kan het goed gaan maar ik zou het niet aanraden.neem gewoon 1hen. gr.erik

• Dennie

neem maar het aantal hennen dat je zelf wilt.

alles heeft zijn voor en nadelen.

• Marina

Ik zou aanraden om 1 of 2 hennen te nemen maar zeker geen 3.

Wijzelf hebben 2 hennen en dat gaat echt perfect.

Het is wel zo dat ik al meerdere keren heb gehoord dat het met meer dan 2 hennen fout kan gaan maar heb er zelf geen ervaring mee.

Groetjes Marina

• anandi

Hoi,

Je kan best drie hennen doen.. dat heb ik zelf ook en dat gaat reuzegoed!!

Groetjes… ;)