is het wel inderdaad zo dat vrouwtjes veel minder herrie maken dan mannetjes? Ik kan nu namelijk mijn mannetje ruilen voor een vrouwtje.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk heb zelf ook 3 hennen en dat gaat ook hartstikke goed,
in de broedperiode even een klein probleempje gehad met het dominate hennetje maar alles gaat goed en ze zijn onzettend rustig en maken bijna geen lawaai ( geroep )
Maar het houden van het aantal hennen verschild per persoon en is ook afhankelijk van de groep zelf. ( ook het gedrag )
Ik heb vanmiddag geprobeerd de 2 hennen weer bij het haantje + hen te zetten. Het haantje reageerde gelijk erg agressief en maakte zich dik. Hij maakte ook een geluid dat ik nog niet eerder had gehoord. Hij rende achter de hennen aan en pikte de hennen die erbij waren gezet ook af en toe. De 2 hennen heb ik nu dus weer terug gezet in hun eigen hok en toen was het meteen over met de boze bui van het haantje. Hij wil gewoon samen zijn met z'n hen en verder moet iedereen opzouten haha. Ik laat het nu maar even zo. Als ze naar buiten gaan in het grote hok (die nog in de maak is) zal ik het nog 1 keer proberen. Dan hebben ze meer ruimte. Sjonge jonge wat een gedoe allemaal zeg.
herbert schreef:
>
> is het wel inderdaad zo dat vrouwtjes veel minder herrie
> maken dan mannetjes? Ik kan nu namelijk mijn mannetje ruilen
> voor een vrouwtje.
Waarom wil je zo graag maar één kwartel!! Dat is echt niks!! Neem een koppel (of met meerdere hennen) of doe gewoon je kwartel weg! Dan ben je van het gezeur af en de kwartel zal zich ook niet meer eenzaam voelen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?