Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kwartels

• janssen

hallo,

Om eieren van de japanse kwartel te krijgen moet er dan een haan bij zitten? Wat voeren jullie die om de maximale eieren opbrengst te krijgen? Krijgen die echt 250 eiren per hen per jaar? Hoeveel ruimte moet ik rekenen per kwartel? Wat gebruiken jullie als bodembedekking?? Is het ook mogelijk om meerdere eitjes per dag van een hen te krijgen?

Alvast bedankt!

• kitty

wil je rijk worden. vraag 1.nee.vraag 2. wij zijn liefhebbers geen beroepskwekers.vraag 3.nee vraag 4 .zoveel mogenlijk.vraag 5.aarde .vraag 6. NEE.

• janssen

Ik wil er niet rijk van worden maar ik vindt de eitjes lekker en heb maar beperkte ruimte! Alvast bedankt voor deze antwoorden welke aarde gebruiken jullie en wat voeren jullie deze dan normaal?

• Marina

Bij ons eten de kwartels alles op wat de andere vogels laten vallen, dus hier zit er veel variatie in.

En als je beperkte ruimte hebt dan zou ik chinese dwergkwartels nemen, die zijn het gemakkelijkste in onderhoud.

Wij hebben hier 4 kwartels op een oppervlakte van 4,5 m bij 2,0 m en daaraan vast een nachthok met een oppervlate van 1m bij 2m

Groetjes Marina

• janssen

Ik wil de japanse, die eitjes zijn groter en lekkerder! Weet iemand waar dat speciale ras van de japanse kwartel te koop is dat minimaal 250 eitjes per jaar legt?

• kwartel man

simpele,

dat is de japanse kwartel, er is GEEN speciaal ras.

Zo ie zo er een haan bij zetten en steeds de eitjes weghalen, dan blijven ze doorleggen.

• janssen

ah zo, ik had namelijk op internet gelezen dat hier een speciaal ras voor gefokt is/was, dus dan kom ik aan ongeveer die 250 eitjes per jaar??? Wat moet ik ze dan voeren of is de gewone voeding voldoende??

Alvast bedankt!

• leo

Als het alleen maar om de eieren gaat, waarom koop je dan geen eieren in de winkel, dat is tenslotte goedkoper dan wanneer je de kwartels alleen daarvoor wilt houden.

Voor de meeste van ons hier is het een hobby om kwartels te houden, niet om de productie van eieren zo hoog mogelijk te zien.

• Dennie

het is zelfs mogelijk om 1 kwartel wel 365 eitje per jaar te laten leggen, maar dat is af te raden eigenlijk, is veel te zielig.

Ik ken een kweker die 1 haan en 2 hennen heeft en die hebben in 2004 wel 600 eitje geproduceerd, hij heeft ze wel allemaal uitgebroed in een broedmachine,

de kwarteltjes diene helaas wel als voer voor zijn roofvogels die hij houdt.

• janssen

Die zijn veel te duur in de winkel en smaken niet zo lekker dan als je ze zelf kweekt.