Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

baby-kwarteltjes :)

  • mini me

    Mijn kwarteltje is aan het broeden.

    Vorig jaar hadden we van een ander vrouwtje een nestje. Dat vrouwtje is laatst overleden dus hebben we voor onze bink een ander vrouwtje gehaald. En die zit nu dus op het nest.

    Mijn vraag is, als er kleintjes zijn, hoe moet ik die dan verzorgen, vorig jaar waren bijna alle baby's dood door de hitte, we wisten toen nog niet eens dat ze er waren.

    Nu hoor ik steeds verschillende verhalen. De een zegt dat een kwarteltje de eerste 24 uur van zijn leven geen water en eten mag en de ander zegt weer juist van wel.

    Ze zitten buiten in een grote voliere met andere vogels

  • Marina

    Hoi,

    Op zich hoef je niks te doen als de kwartel zelf de eieren uitbroed.

    Kwartels zijn nestvlieders wat betekend dat ze gelijk voor zichzelf kunnen zorgen nadat ze uit het ei zijn.

    Ze bepalen dus zelf wanneer ze voor het eerst eten en drinken.

    Wat het water betreft moet je er wel voor zorgen dat ze er niet in kunnen verdrinken…dit komt helaas nog wel eens voor.

    Verder moedert de hen over haar kroost en zorgt voor de benodigde warmte en bescherming.

    Ik zou me dus maar niet zoveel zorgen maken, en ja helaas komt het wel eens voor dat het fout gaat, maar meestal gaat het ook goed.

    Groetjes Marina

  • marina b

    hallo ik ben marina b

    en ik heb zes kwartels van een van hen ligen er nu zes eier en een heeft er twee ligen maar het lijkt wel of ze er niet naar om kijken niemand gaat er op zitten en ze legen ze dan hier en dan daar ik leg ze dan bijelkaar maar ze kijken er niet naar om hoeveel eieren moeten ze hebben voor dat ze gaan broeden en moet ik ze dan arpart zitten.ze ziten in een groot volier.

    groetjes marina b