Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

op zoek

• Bianca

Hallo,

Ik heb een hele grote voliere met valkparkieten………..nu is mijn oog gevallen op de kwarteltjes, wat een geweldige leuke diertjes zijn dat.

Ik heb nu meerdere volieres gezien waar kwartels liepen, ik hoorde van de één dat je beter geen haantjes bij elkaar kunt houden en van de ander weer, van wel zolang er maar geen hennetjes bij zitten.

Wat is jullie ervaring hiermee?

ik vind het echt leuke diertjes maar wil geen koppeltje waar weer kleintjes uitkomen.

Ik woon zelf in zuid-holland regio rotterdam………

Heeft iemand in de buurt 2

(dwerg)-kwarteltjes voor mij?

Alvast bedankt!!!!!!

Bianca

• Marina

Hoi Bianca.

Wat betreft je vraag of 2 haantjes bij elkaar kunnen dan zou ik het persoonlijk niet doen. Een haantje gaat namelijk roepen om een vrouwtje en zal ongelukkig zijn.

Als je geen kuikentjes wil kan je de eieren net als bij kippen rapen en een lekker omeletje van maken.

Een kwartel gaat namelijk pas broeden als ze meerdere eieren heeft gelegd dus je hoeft echt niet elke dag op zoek naar eieren.

Dus mijn advies is, neem gewoon 1 haantje en 2 hennetjes dan krijg je geen problemen met roepen, kaal pikken enz.

Verder zou ik zeggen, kijk eens op marktplaats, daar worden regelmatig kwartels aangeboden voor een redelijke prijs.

Groetjes Marina