Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kwartel van nest?

• Anandi

Hoi,

Ik sinds kort een kwartel die op haar nest zit.

Nou heb ik ook parkieten die op nest zitten, en daar kijk ik om de dag bij of alles nog goed is.

Maar als ik de voliere binnenkom en kijk bij mn parkieten, gaat de kwartel heel snel van het nest af. Kan ik gewoon bij mn parkieten blijven kijken, of jaag ik de kwartel dan van het nest af?

Groetjes van Anandi ;)

• Deborah

Mijn broedse hen doet dat ook steeds. De eerste 2 of 3 dagen gaat het goed. Daarna gaat ze steeds vaker en langer van het nest af. Ze hoeft maar iets te zien of ze horen en ze is er al weer af. Op een gegeven moment gaat ze helemaal niet meer op de eieren zitten.

• mini me

Vanmorgen ondekte ik dat de eitjes van mijn kwartel waren uitgekomen en zag toto mijn grote verdriet dat ze allemaal dood waren.

mijn kwartels zitten ook in een voliere bij parkieten en de kleintjes zijn aangevallen door de parkieten.

Vorig jaar had ik ook een nestje, helaas waren die kwarteltjes doodgegaan doordat de moeder ze in de steek liet. Toen deden de parkieten ze echter niks.

Ik heb allerlei verschillende parkieten in de voliere waaronder 2 vrij agressieve.

Maar…… die hebben die kleintjes niet aangevallen, het waren de grasparkieten!!!!

Het beste dat je kan doen is dus het stuk waar het nest ligt goed afschermen met gaas zodat de parkieten er niet bij kunnen.

Oja mijn kwartel ging ook steeds van het nest af als wij in de voliere waren maar vond de weg steeds weer terug.

• Dennie

vreemd,

die van mij gaan er altijd maar eventjes af, als ik er bij sta blijven ze gewoon zitten.

Tot de dag van vandaag blijven ze braaf zitten.

Ik denk dat je ze de eersdte 5 dagen goed met rust moet laten, niet storen en vrees ik ook voor de haan ( dat die haar te veel lastig valt )

Vandaag verwacht ik trouwens kleine kwarteltjes,

een 2e kwartelnest komt over 10 dagen uit.( ik hoop dat nu wel alles goed gaat, het is in het verleden al 8x misgegaan )

Dennie