Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lange nagels

• Deborah

Ik zag dat 1 van mijn hennen 2 vrij lange nagels heeft. 1 nagel staat scheef en omhoog. De andere nagel is gewoon recht. Ik weet niet of de andere 3 kwartels ook zulke lange nagels hebben. Wat kan ik hier het beste aan doen??

• Marina

Hoi Deborah,

Heeft de kwartel alleen maar last van zijn nagels of heeft hij kromme tenen?

Kromme tenen komen wel vaker voor bij kwartels en dan kunnen ze uiteraard ook last van hun nagels krijgen omdat ze niet normaal afslijten.

Dus als je even wat meer informatie zou kunnen geven over het voetje dan kan ik ook wat meer info geven.

Groetjes Marina

• Deborah

Ze heeft geen kromme voetjes of teentjes. (ik vind ze er in ieder geval niet krom uitzien ofzo) Ze zitten nu op zaagsel. Als in het hok buiten gaan dan komen ze in de ren op speelzand en/of schelpenzand te zitten en in het nachthok komt zaagsel.

• Marina

Hoi Deborah,

Gezien de dingen die je schrijft denk ik dat het gewoon een kwestie is dat de nagels niet natuurlijk kunnen slijten. Normaliter graven ze in zand en aarde waardoor ze eigenlijk vanzelf op lengte blijven, maar met zaagsels gaat dat natuurlijk een beetje moeilijk. Probeer als de kwartel er last van heeft een klein stukje eraf te knippen en als ze eenmaal in hun nieuwe hok zitten zal het vanzelf allemaal weer normaal worden.

Groetjes Marina

• Deborah

Bedankt voor de uitleg!

Ze heeft er geen last van maar ik zal er wel een stukje vanaf knippen. Kan dat met een gewone nagelknipper? Ik heb niet meer zo'n speciaal schaartje.

• Marina

Hoi Deborah,

In princiepe kan het met een nagelschaartje geknipt worden. Alleen even opletten of je goed kan zien waar het leven zit.

Groetjes Marina

• Dennie

Ik heb een berichtje achter gelaten op de vogel pagina

Dennie

• Deborah

Ja ik zag het. Ik vraag het nagelsknippen wel aan mijn vader als hij volgende week donderdag het hok komt brengen. (hopen dat er niet weeeer iets tussen komt)

Hij kweekt vogels en heeft er veel meer ervaring mee dan dat ik heb.