Ik zag dat 1 van mijn hennen 2 vrij lange nagels heeft. 1 nagel staat scheef en omhoog. De andere nagel is gewoon recht. Ik weet niet of de andere 3 kwartels ook zulke lange nagels hebben. Wat kan ik hier het beste aan doen??
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoi Deborah,
Heeft de kwartel alleen maar last van zijn nagels of heeft hij kromme tenen?
Kromme tenen komen wel vaker voor bij kwartels en dan kunnen ze uiteraard ook last van hun nagels krijgen omdat ze niet normaal afslijten.
Dus als je even wat meer informatie zou kunnen geven over het voetje dan kan ik ook wat meer info geven.
Groetjes Marina
Hoi Deborah,
Gezien de dingen die je schrijft denk ik dat het gewoon een kwestie is dat de nagels niet natuurlijk kunnen slijten. Normaliter graven ze in zand en aarde waardoor ze eigenlijk vanzelf op lengte blijven, maar met zaagsels gaat dat natuurlijk een beetje moeilijk. Probeer als de kwartel er last van heeft een klein stukje eraf te knippen en als ze eenmaal in hun nieuwe hok zitten zal het vanzelf allemaal weer normaal worden.
Groetjes Marina
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?