Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn kwartels buiten in het hok

• Deborah

Ik heb nu het hok in de tuin staan. Het heeft lang geduurd maar ben blij dat ik hem nu heb. Ik had de kwartels in de garage in het nachthok gedaan en toen is het hok naar buiten gedragen. Buiten het hok goed neergezet en het deurtje naar de ren open. Het haantje zat zich weer flink driftig te maken en ging tekeer tegen de hennen. Het hennetje waar het haantje samen mee zat ging als eerste naar buiten. Later kwamen ook de andere 2 hennen een kijkje nemen. En de kleine macho kwam als laatste naar buiten en was erg bang. Ze vinden het allemaal wel spannend. Het gaat nu wel wat beter. Ze waren voordat het echt donker aan het worden was alle 4 buiten.

• Dennie

spanned,

hoe gaat het nu met de kwarteltjes buiten ??

Dennie

• Deborah

Het gaat al best goed. Ik laat ze nu een beetje wennen aan het opgesloten zitten in het nachthok of in de ren. Ze zitten nu ook wel vaker samen binnen of buiten. Toch moeten ze nog wel aan elkaar wennen.

• Dennie

hahahaha,

goed om te horen dat het goed gaat met ze

• Dennie

Hoe gaat het nu met ze ?

Zijn ze al aan alles gewent geraakt.

Dennie

• Deborah

Het gaat wel wat beter met ze. Ze zijn vaker samen buiten of binnen. Ik vind het alleen wel vervelend dat 2 hennen heel kaar zijn op de rug. Ik zie ook af en toe wel dat je even een keer pikken als ze langs elkaar lopen of achter elkaar. Niet echt vechten of gemeen pikken. Als ze schrikken springen/vliegen ze heel snel omhoog tegen het gaas en misschien dat ze ook wel een beetje ruien omdat ze nu buiten zitten. Ja dan verliezen ze wel veertjes. Ben wel blij dat ze wat minder bang zijn buiten en gewoon bij elkaar kunnen lopen vechten.

• Deborah

lekker getypt weer zeg! Kaar=kaal en je=ze

• Dennie

is de dominate hen niet TE dominant,

of is de pik orde nog niet bepaald ??

• Deborah

De dominante hen is minder dominant. Een andere hen heeft dat een beetje over genomen.

• Dennie

oei oei, pik-orde