Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voor je het weet

• Marina

Vanwege ziekte was ik niet echt actief bezig met de vogels en moet heel eerlijk bekennen heb ik ze gewoon hun gang laten gaan. Ik zag wel dat ze wat eieren hadden gelegd maar dacht dat ze er niks mee deden.

Tot vanmiddag ineens paniek in de voliere uitbrak. 1 jonge kwartel hen die we net nieuw hebben was als een dolle aan het heen en weer rennen en werd na gezeten door de anderen. Wat bleek nou, ze had een kuikentje in haar bek….

Na van de verrassing te zijn bekomen heb ik de hen maar afgeschermd van de rest en heb eens bij moeder de hen gekeken wat ze had.

En jawel hoor….12 kuikens tot nu toe.

Er liggen nog 4 eieren die nog niet uit zijn dus ben benieuwd.

Zo zie je maar dat ze je aardig kunnen verrassen.

En mijn hulp hebben ze echt niet nodig…lol

Groetjes Marina

• Dennie

mooi nieuws zeg.

gefeliciteerd

Ik laat ze nu ook bezig en help ze ook niet, heb helaas wel veel last van een irritant konijn in de volliere, en je hebt het al gezegt konijnen en kwartels is niets samen.

Jonge kwartels kan ik nu ook wel vergeten.

Dennie

• Deborah

Wat leuk dat je kuikens hebt. Mijn kwartels leggen wel maar doen verder niks met de eitjes. Ik laat ze maar gewoon hun gang.

• Marina

Dank jullie voor jullie reactie.

Ik moet zeggen dat ik er ook zeer verrast mee ben, zeker gezien het feit dat we net de voliere hebben verbouwd en ook een aantal nieuwe vogels enz erbij hebben. Daarnaast heb ik wegens hetstel van een operatie eigenlijk helemaal niks gedaan om het te bevorderen of af te schermen.

Dennie wat betreft je konijn kan ik melden dat er misschien nog hoop is. Misschien zijn ze volgend jaar zo gewend aan het konijn dat ze wel gaan broeden alleen of het konijn ze met rust laat weet ik eigenlijk niet….hangt denk ik ook van het konijn af.

Ik heb trouwens nog eens na zitten te denken en ook wat navraag gedaan bij mensen die jonge kwartels van mij hebben over waarom de ene hen wel en de andere niet broed. Ook de verhalen over natuur en wildbroed enz.

Wij hebben een aantal nesten in de broedmachine uitgebroed en toch broeden die hennen ook gewoon in de voliere.

Ikzelf heb het idee dat het ook te leren is. Ik heb hier 1 hen zitten die dus niet zou broeden volgens zijn oude eigenaar….nou ze doet dus gewoon met de rest mee door op de eieren te zitten en ze beschermt de kuikens ook.

Graag zou ik jullie mening er eens over willen horen………en misschien eens een keer de proef op de som moeten nemen.

Groetjes Marina

• Dennie

konijn verdwijnt uit de volliere, hij krijgt een eigen ren.

ben dan benieuwd wat mijn kwartels dan gaan doen.