Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Haan alleen?

• Monique

Ik heb sinds twee dagen een Chinese kwartel in mijn voliere met kanaries zitten.

Ben er geheel toevallig en onverwachts mee verblijd door een vriend van mij.

Ben als een gek gaan zoeken op internet en ben heel wat wijzer geworden.

(ik heb wel veel ervaring met diverse vogels maar nog niet echt met kwartels).

Het is een mannetje en ik lees overal dat ik meerdere hennen erbij zou moeten zetten maar daar is mij voliere simpelweg niet groot genoeg voor

Dus mijn vraag kan ik hem alleen laten zitten? of hebben ze echt graag gezelschap van soortgenoten, kan ik een tweede haan erbij zetten zonder een slagveld te creeren of is het mogelijk toch 1 hennetje erbij te zetten??

Voorals nog loopt hij heen en weer eet en drinkt en lijkt het zo goed naar zijn zin te hebben.

Bij voorbaat dank voor de reacties

Mvg Monique

• Dennie

2 hanen kunnen samen doe hier dan geen hen bij dan word het een slagveld.

een haan alleen kan ook, hij kan zijn eigen makkelijk vermaken.

een haan en 2 hennen is ook een oplossing, je hebt dan wel kans op jonkies, min groote volliere minimaal 1m bij 1.50, zorg wel voor beschutting e.d.

Dennie

• Monique

Oke dank voor de snelle reactie

mvg

Monique

• Deborah

Ik wist helemaal niet dat een haan alleen of samen met een andere haan gehouden kan worden.

• Dennie

kan,

je moet er alleen geen hen in de buurt of er tussen zetten want dan word het knokken.

Ken ook mensen die houden kwartel mannen met wel 20 in 1 hok, gaat allemaal goed en ze zijn braaf voor elkaar, helaas dienen ze wel voor voer voor roofveogels.

Vogelspeciaalzaken/dierenwinkels houden vaak ook meerder hanen in 1 hok samen.

Dennie

• Deborah

Met mijn 4 kwartels gaat het goed. Ze leven nu vredig met en naast elkaar. Ik jaag ze nu als het donker begint te worden in het nachthok en sluit het nachthok dan af. In November zet ik het hok in de garage.