Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Al 1 kuiken.

• Deborah

Ik had op het prikbord van vogel.startpagina.nl gelezen dat je ook wel een kwartel eitje van de chinese kwartel uit kan broeden onder een lamp. Ik had hier nog een leeg klein terrarium staan en daar heb ik toen 14 kwarteleitjes in een bakje onder een 60 wat lamp gezet. Tem. tussen de 37 en 38 (soms was het bijna 39). De vochtigheid had ik op 50% staan. Vandaag was het de 17e dag en vanaf gisteren had ik de vochtigheid al omhoog gedaan. Vanmiddag rond half 1 zag ik een eitje met een barstje erin. Ik moest de hele middag en avond weg en mijn moeder was wel thuis. Toen ik thuis kwam was het kuikentje eruit. Er zijn nog 3 eitjes waar al een heel klein barstje in zit. Ik ben er benieuwd hoe het verder gaat. :D

• 1/4-tel

Oh wat leuk! FOTOOOOOOOO!!

Waarom kon je eigen kwartel de eitjes trouwens niet uitbroeden?

Of is het nu te koud buiten?

Moet je de kuikentjes nu ook zelf gaan voeden, of pikken ze meteen mee, net als kippekuikens? (die pikken toch meteen mee?)

Wat leuk zeg. Ik heb gelezen dat ze zo groot zijn als een dikke bromvlieg.

Ik ben nog op zoek naar een koppel kwarteltjes, maar dan natuurlijk geen broer en zus.

En als alles uit is, dan gaat het natuurlijk door elkaar friemelen. Lief hoor!

Ik wed dat je straks de hele tijd met kuikens in je handen zit te knuffelen.

Gefeliciteerd! Beschuit met muisjes!

Vanaf wanneer en waaraan kun je trouwens zien wat de haantjes en wat de hennetjes zijn?

• Dennie

kwartels zijn nestvlieders ( betekent dat ze meteen vanaf hun geboorte al zelfstandig zijn )

geslacht zie je pas na een week of 6 ( zoiets ).

Kwartels worden nu volop aangeboden,

bij mij in de omstreek: man gratis, hen kost 4 euro.

• Deborah

Het zijn er nu al 7. (er zijn ook weer 2 kuikens bezig met uit het ei komen)

Is licht schadelijk voor de kuikens. Ik heb nog steeds de 60 watt lamp in het Ter. hangen. Kon hier in de buurt geen warmtelamp vinden. Ja zo giga stal ding waar 40 kippenkuikens onder kunnen. Wat voor vochtigheid moet het nu zijn in het Ter?

Ik zal dit weekend wel een paar foto's plaatsen.

• Deborah

Mijnkwartels worden niet broeds. Soms gaan ze 1 of 2 dagen op de eitjes zitten en verlaten het nest dan en kijken er niet meer naar om. De kuikens zijn echt heel leuk! Alleen eten en drinken doen ze nog niet echt. Er ligt nu een slablaadje in waar ze de waterdruppels vanaf drinken. Het oudste kuiken weet al wel goed waar hij het eten en drinken vandaan moet halen. Er ligt een stukje nepbond in waar ze met z'n allen op gaan zitten slapen of er tegenaan.