Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tis weer eens winter

• Dennie

het is weer winter en mijn kwartels zijn buiten weer volop aan de leg.

mijn 3 hennen hebben al ruim 43 eitjes gelegt.

• Deborah

43 eitjes!! Mijn hennen leggen niet/bijna niet.

Ik heb trouwens 6 van de 10 kwartels naar een dierenspeciaalzaak gebracht. 2 haantjes en 2 hennen heb ik gehouden. De 2 hennen zitten nu in de ren/nachthok die beneden in de garage staat. (samen met 2 andere hennen en 1 haan)

De 2 haantjes heb ik bij elkaar zitten en probeer ze tam te maken. Met 1 van de 2 haantjes lukt dat al een beetje. Hij laat zich aaien en zit graag op mijn schouder(s).

• Dennie

gaat dat een beetje met die 2 hanen ?

ze roepen toch niet teveel naar de hennen

• Deborah

Nee ze roepen helemaal niet omdat de 2 haantjes in huis staan en de hennen in het grote hok/ren in de garage zitten.

• Dennie

Ik ga vandaag bij mij de haan van de hennen scheiden,

hebben de hennen weer een beetje rust en kunnen ze eindelijk broeden.

• piet2846

halo,

ik ben geintreceerd in een paar kwartels voor bij de camping lijkt mij leuk liefts een haan met twee hennen of zo ik heb ggen verstand van

ik voer alle vogels die bij de caravan komen met tortelduiven zaad ik koop een zak van20 kg verder alles van appelschil tot aardapels gekookt ze eten echt alles

ik zit te genieten in de voortent de vinken eten ook alles roodborstje boomkruiper,

merels winterkonigkie specht twee soortenmeesjes verschilende noem maar op

ik wil ook die soort kwartels kijken of dat gaat als ze niet te veel kosten

u kunt het besten bellen 0652005394

omdat ik veel op de camping zit

groetjes piet

• Dennie

ik reageer hier glad niet eens op……………

• Deborah

Dieren houden kost altijd (veel) geld. Je moet bij jezelf afvragen of je er wel geld voorover hebt. Zo niet…dan kan je beter blijven genieten van de vrije vogels rond je caravan.

• Dennie

Bij mij zijn ze momenteel aan het broeden.

1 op 11 eitjes en een ander op 8 eitjes.

• Deborah

Wow!!