Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kleine kwarteltjes!

• anandi

Hoi!

Ik heb voor het eerst 7 kleine kwarteltjes! Ik denk dat ze vannacht uitgekomen zijn.

Ik heb nu de 7 kleine en de 3 grote ( 1 man en 2 vrouwtjes ) buiten zitten en de parkieten binnen.

Welke voorzorgsmaatregelen moet ik nemen? Moet ik nog iets aan de kleine kwarteltjes doen of doet de natuur z'n werk? En kan ik de haan er wel bij in laten of moet ik die ook binnen doen? Als ik nog iets moet weten, zouden jullie dat dan aan mij kunnen vertellen?

Alvast bedankt! ;)

Groetjes van Anandi!

• anandi

nog een vraagje..

Ik heb er nu hooi in gelegd, kan dat wel?

Groetjes!

• Joop

Ik heb 5 kleine kwarteltjes gekregen ze zitten bij mij in de buiten volieren ze zijn nu 3 dagen oud en ik laat ze rustig hun gang gaan en zet een heel ondiep bakje met water er bij en ik geef ze Bogena silvo start dat is voer voor de jonge van 0 tot 4 weken enr staat op het pak wat je verder moet geven.

vooral niet storen want dan heb je de kans dat de ouders ze in de steek laat.

hopende je hierbij goed geinformeerd te hebben wens ik je veel cucses.

groetjes.Joop.

• Dennie

alles zijn gang laten gaan,

normaal moet je de jongen geen speciaal voer geven, kan wel daar niet van.

zorg wel voor voldoende eivoer.

Joop even een kleine correctie aan jou zin over in de steek laten.

Kwartels laten hunnen jongen niet in de steek hoor ze zijn daar hun jongen te trouw voor.

Met hooi erbij doen weet ik eigenlijk niet, vermoed dat het geen kwaad kan.

• Deborah

Ik geef mijn kwartel altijd wat hooi. Voor nestmateriaal en voor warmte in de winter. Zelf de haantjes die binnen zitten zie ik soms een ‘nest’ maken. Toen ik zelf uitjes had uitgebroed heb ik de jongen wel speciaal voor gegeven. Dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.

• Dennie

Bij mij lopen er op dit moment 43 jonge kwartels rond,

maar heb ook meerdere hennen bij de haan en alles heeft een nestje gehad en bijna alles is uitgekomen ( op 9 eitjes na ).

En het leuke is als er een begint te roepen om zijn moeder dan roept ook meteen alles.

• Deborah

Wow!!

• Dennie

nee,

een heel erg drukke volliere. :-)

• Joop

Dennie bedankt weer wat geleerd.

eten ze ook kanarie voer want ik heb kanaries er bij.

• Dennie

zou kunnen zou het zelf eigenlijk niet weten,

maar het beste voer is tropisch voer.