Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eindelijk wordt er gebroed!

• Marjo

Ik lees veel over nestjes waar op gebroed wordt. Reeds twee jaar dacht ik dat het er bij mij nooit van zou komen. Er werden bijzonder veel eieren gelegd door mijn 2 Chin. dwergkwartelhennen (waar 1 haantje bij loopt) maar nooit werd er op de eieren gezeten. Ze werden enkel en alleen gebruikt als voetbal. Eenmaal dacht ik: als ik de eitjes laat liggen vinden ze het misschien op den duur genoeg geweest, maak niets was minder waar. Ik kon toen 54 eieren rapen…

Maar nu is het zover (hoop ik)!

Er zit een hennetje op eieren. Ik weet nog niet hoeveel er onder liggen, maar ik ben erg benieuwd of ze blijft zitten! Spannend.

Herkend iemand van jullie dit eideloze eierleggen?

Kan dit komen doordat ze zich door mij gestoord voelen?

(ze leggen bij voorkeur tegen de deur van het binnenhok aan…)

Groeten, Marjo

• anandi

Ik heb dit ook gehad. Ik had al 3 jaar kwartels en ze bleven eieren leggen, ontzettend veel! Soms gingen ze even broeden, maar dat was van korte duur.

Tot een paar weken geleden, de hen zat al een poos, maar ik had nooit gedacht dat het deze keer zou lukken, tot ik opeens 7 kleine kwarteltjes zag lopen!!

Ik denk niet dat ze zich door jou gestoord voelen, toen mijn hen zat te broeden, kwam ik zowieso elke dag mn voliere binnen en ze bleef gewoon rustig zitten.

Veel succes ermee!! ;)

• Dennie

Leest goed wat Anandi schrijf en stoor ze niet, kijk ook niet hoeveel eitje eronder liggen.

In de boeken staat dat chin kwartels 18 dagen broeden voordat alles uitkomt,

let hier niet op want ze komen vaak na 22 of 23 dagen uit.

• Marjo

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inmiddels wel gezien hoeveel eitjes er zijn: 8!

Toen ik groenvoer in het buitenhok deed kwam ze snel van haar nestje af om ook een lekker stukje te krijgen. Ik kan de deur van het binnenhok niet opendoen, want dan vallen de eitjes naar buiten. Maar het bovenste deel van de deur gaat apart open dus kon ik stiekum even kijken van bovenaf! Dat wordt dus voorlopig in het buitengedeelte voeren dan maar….

Ik hoop ook dat ik over een tijdje ineens wat rond zie lopen :)

Marjo

• Joop S

Ik heb vorig jaar een mannetje en een vrouwtje gekocht in almere stad ze legde eerst overal eitjes maar sinds 2 maanden geleden ging ze de eitjes onder een dakpan 8 eitjes leggen en na ongeveer 18 à 19 dagen kwamen er 5 stuks uit een daarvan is er dood gegaan ze zijn nu 4 weken (een is er weggevlogen omdat er een gaatje in het hok zat) en ze groeie goed.

ik geef ze nu opfokvoer .maar weet iemand of ik ze ook alleen kanarie voer kan geven samen met het opfokvoer,ik hoor het graag van iemand.

• Dennie

tropisch voer is het beste.

verder kan je ze nog groenvoer, eivoer, levend voer of universeel voer geven.

• Joop S

Dennie BEDANKT

• Dennie

Als je nog vragen hebt begin gerust een nieuwe tropic,

wil je graag helpen met mijn ervaringen.

• Marjo

Goed, bedankt!!

Marjo