Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

lawaai

• Kel

Hallo,

Ik heb een vraag. We zitten er aan te denken om 2 chinese dwergkwartels te nemen in een buitenvoliere. Nu zit ik alleen met het volgende. Ik hoor van mensen om mij heen dat kwartels voor behoorlijk wat geluidsoverlast zorgen. Nu wil ik weten of dit inderdaad zo is. En is dit bij zowel de mannetjes als de vrouwtjes? En als de vrouwtjes minder luidruchtig zijn, kan je ook 2 vrouwtjes houden?

• Thomas

Ze kunnen soms inderdaad lawaai maken. Meestal als ze apart zitten gaan ze naar elkaar roepen maar als je ze bij elkaar heb zitten dan valt t wel mee. T lijkt erop dat als ze elkaar niet kunnen vinden dat ze dan naar elkaar gaan roepen.

Thomas.

• Dennie

Roepen valt inderdaad heel erg mee.

zowel de haan als de hen doet dat.

correctie op Thomas,

Lawaai is een beetje minder al s je koppel hebt, maar ze roepen evengoed veel.

roepen doen ze niet alleen als ze elkar kwijt zijn maar ook voor comunicatie onderling ( denk aan eten ).

• Marjo

Ik heb twee hennen en een haantje. Er wordt inderdaad soms geroepen, maar slechts een aantal malen en niet erg vaak achterelkaar (meestal 3x). Nu ik er zelf heb, herken ik ook kwartelgeluiden van andere volieres in mijn buurt, terwijl dit van te voren nooit op was gevallen. Kwartels maken ook zachte geluidjes naar elkaar, vooral in verband met eten, merk ikzelf.

Marjo

• Deborah

Ze maken veel verschillende geluidjes naar elkaar.