Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kwarteljongen,... wat nu?

• Rene Siksma

Hallo, ik heb een vraag,…

Sinds vandaag heb ik een drietal jongen, maar er wordt niet naar omgekeken!!

Helaas. Ik heb ze er bij weg gehaald en appart gezet. Dat is toch mogelijk onder een rode lamp??

In een broedmachine zijn pa en ma er toch ook niet bij??

Graag de gouden tip, want ik ben allang blij dat aan het eind van het seizoen er toch nog jonge kwarteltjes in de voliere komen! Alle andere vogels zijn inmiddels uitgebroed.

• Dennie

Gouden tip !

Niet scheiden van de ouders.

de ouders kijken er meestal even naar ( is alleen met een eerste nest ) dat ze even niet wat wat ze ermee aanmoeten, na een tijdje neemt het moederinstinct het plots over en gaan ze ervoor zorgen. ( heeft ff tijd nodig )

Terug plaatsen zou nu niet meer helpen, kan het wel proberen maar vermoed dat ze er dan helemaal niet meer naar omkijken.

beste is nu om ze onder een rode warmte lamp te plaatsen.

• Dennie

uit nieuwsgierigheid,

Hoe is de situtatie nu ?

• Rene

Allereerst bedankt voor je reactie, en ik moet zeggen dat helaas 1 van de drie het niet gered heeft tot nu toe!

Maar het goede ervan is dat mijn vrouw, GEEN vogelliefhebber, er erg druk mee is, en gek van die kleintjes is!!

Ze voedt ze om de paar uur met heel fijn gemalen krachtvoer vermengd met kuiken opfokvoer nr1.

En de rode lamp is een halogeenbureaulampje omdat ik niet in het bezit ben van zo'n lamp! En het duo doet het er erg goed onder, en ze groeien echt per dag dus wie weet wordt het een handtam stel kwarteltjes!

• Deborah

Ze kunnen ook onder een gewone lamp. Ik heb 10 eieren in een oud terrarium onder een 60 watt. lamp uitgebroed.

• Dennie

mooi om te lezen dat ze het goed doen,

Je krijgt nu inderdaad handtamme kwarteltjes, moet je echt nooit wegdoen kan je nog heel veel plezier van hebben.

Alleen hopen dat het geen haan en hen is.

• Johan

Deborah,

Hoe groot is de terraium. En hoe hoog met de lamp hangen.

Zie ook mijn vraag van 25-8-2006 over mijn probleem met

jonge chinese dwergkwartels uit de broemachine.

• Dennie

lees mijn antwoord op jou vraag.