Hoe oud moeten/mogen jonge kwartels zijn om van hun moeder (of ouders) gescheiden te worden? Bijvoorbeeld om verkocht te worden, of om apart gezet te worden?
Groetjes, Marjo
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsUhmm Janssen 1 uur is niet echt de bedoeling als je het over natuurbroedkwartels hebt.
Je kan je scheiden na 3 maanden.
Het is herkenbaar aan het verenkleed van de jongen,
als ze net bijna in hun volwassen verenkleed zitten dan kan je ze scheiden.
Na die 3 maanden hebben ze alles meegekregen qua voeding, broeden, voedsle e.d. van hun moeder.
Alle hoenders kunnen zoals Janssen zegt vanaf dat ze uit het ei kruipen zonder ouders. Vandaar de broedmachines. Maar ik denk dat het zoals Dennie al tig xx aangeeft iets onnatuurlijks= en dus niet wenselijk volgens mij.
Als het even kan gewoon door de ouders laten opvoeden dus!
En als bewijs weet ik dat hoenders natuurbroed beter in de markt liggen. Scheelt echt 'n paar euries.
Hoenders uit de broedmachine kunnen net zo goed kuikens natuurbroed grootbrengen. Dat het niet kan zijn fabeltjes, kom hier maar kijken! En veel kwartelsoorten, die jullie boven het budget gaan broeden niet meer naturlijk! Dus moet je wel met dure broedmachines aan de gang! En opgroeien en plezier heb je er net zoveel van! Nog wel meer, want je kunt ze zelf meer leren dan als ze bij de ouders zitten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?