Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kwartel gestorven!

• Marjo

Vanochtend vond ik mijn tweede kwartelhennetje dood in de volière. Ze zat op de slaapplaats en het haantje was er behoorlijk van onder de indruk. Ze was niet beschadigd, dat wil zeggen, niet aangepikt of gewond. Hoe zou het toch kunnen dat een voor het oog perfect gezonde Chinese kwartelhen van ongeveer 2 jaar zomaar doodgaat? Gisteren had ze nog een eitje gelegd. Zou het kunnen dat er een kat langsgeweest is en dat ze van de schrik gestorven is (hartaanval)? Zo te zien is ze niet opgevlogen… Een ander idee: ik weet dat mijn buurvrouw muizengif in haar garage neerzet. De muizen die zij probeerd te verjagen, zie ik weleens in mijn volière. Zou het kunnen dat dit gif in de kooi terrecht komt, doordat een muis nog wat gif aan de pootjes heeft en dan naar de kooi komt? Dan zou de hen het op hebben kunnen pikken tijdens het eten van zaadjes of het scharrelen in het zand…

Dit maakt nu waarschijnlijk mijn vorige topic wel overbodig, aangezien het concurerende hennetje nu dus weg is. Het gaat hier dus niet om de moeder van de kleintjes (voor de vaste lezers). Ik ben van plan dit weekend een voorzichtige (her)integratie van de kleintjes in de kooi te doen, tenminste: als jullie van mening zijn dat de grond niet besmet is met sporen van muizengif!

Groeten, Marjo

• marja

Erg he als je niet weet hoe het komt?

Kun je 1 bovenste laag grond/bodembedekking weg halen en door schoon vervangen?

Zou dat voor de zekerheid wel doen nu.

Ben benieuwd hoe het verdergaat met moeder en kleintjes.

groet Marja

• Janssen

Over dat muizengif hoef je je geen zorgen te maken. Hier heb ik bakken vol gewoon langs de kooi staan en er gaat niks van dood. Wel kunnen muizen ziekten of luizen overbrengen.

• Dennie

misschien een ei klem.

• marja

muizengif niet gevaarlijk voor kwartels???

sorry hoor maar wel voor kinderen, katten ,honden enz.

ik heb hier heel erg mijn twijfels over !!!!!!

• Janssen

Kinderen heb ik geleerd dat ze er vanaf moeten blijven. Katten heb ik een anderen mening over die iedereen zich wel bedenken kan. En honden kunnnen niet op mijn afdeling komen.

• marja

echt 1 natuur en dieren liefhebber dus

• Dennie

Wat ben jij voor rare kwartel !!!

• Marjo

Misschien niet de bedoeling van deze topic, maar…

Voor Janssen:

De katten die in je tuin komen kunnen daar helemaal niets aan doen. Het is instinct voor deze dieren om ‘s avonds en ’s nachts op zoek te gaan naar voedsel. Daarom gaan ze aan je volière hangen. Wees liever boos op de eigenaren van deze beesten! Zij zouden er voor moeten zorgen dat ze hun katten s' avonds, 's nachts en het liefst ook nog overdag binnenhouden!!

• Joop

Dennie

Er word steeds gepraat over een topic ! misschien een beetje dom van mij maar

wat is een topic