Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kwartel gestorven!

• Dennie

uhmm,

op de begin pagina van het prikbord ( overzicht alle onderwerpen )

Daarboven staat “ bericht plaatsten ”,

Als je daarop klikt kan je een nieuw onderwerp beginnen.

• Janssen

Sterker nog! Het is wettelijk bepaald dat huisdieren alleen op eigen terrein mogen rondlopen. M.u.v. honden die mogen ook op gemeentelijk gebied uitgelaten worden mits ze aangelijnd zijn. Grondeigenaren mogen er alles aan doen om deze te verwijderen als ze op hun grondgebied komen.

• Dennie

a ha,

een handelaar en nog dierenmishandelaar ook.

word steeds intersanter

• Janssen

Verwijderen is bij mij nog altijd vangen en dan over het hek zetten.

• Danuta

Marjo schreef:

>. Een ander idee: ik weet dat mijn

> buurvrouw muizengif in haar garage neerzet. De muizen die zij

> probeerd te verjagen, zie ik weleens in mijn volière. Zou het

> kunnen dat dit gif in de kooi terrecht komt, doordat een muis

> nog wat gif aan de pootjes heeft en dan naar de kooi komt?

> Dan zou de hen het op hebben kunnen pikken tijdens het eten

> van zaadjes of het scharrelen in het zand…

Ze kan aan legnood overleden zijn of gewoon hartstilstand door schrik, virus stress etc, soms weet je eht gewoon niet.

Sporen aan muizenpootjes van gif zou extreem weinig gif opleveren, in het extreemste geval een extreem kleine hoeveelheid van het voer wat ze vastgehad hebben aan de voorpoten en dit zou al snel weg zijn na een paar decimeter lopen en veels te weinig om een kwartel te doden.

Zelfs in blijdorp in de voliereafdeling gebruiken ze gewoon bakjes met muizengif met een zijopening in de kooien omdat daar de rivierahal wordt opgevreten door de muizen, als het daar geen kwaad kan, kan het bij jou ook geen kwaad:)