Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dominantie

• rinus

Ik heb 5 hennen, w.s. japanse. 3 bruin gestreepte en 2 hele witte dames. Ik heb er geen haan bij.

Hun buiten hok is plm 1.50 x 75 cm.

Helaas kunnen de dames het niet met elkaar vinden.

Regelmatig pikken ze elkaar tot bloedens toe.

Die ik dan weer apart zet tot het genezen is, maar het is geen doen zo.

Wie heeft een goede raad.

Vast bedankt, Rinus

• Dennie

Rinus,

2 oorzaken,

eerste is als je steeds de hen eruit gaat halen en later weer terug zet gaan de hennen steeds opnieuw onderling uit maken over de pikorde.

tweede denk ik dat je teveel hennen hebt in een te kleine ruimte ( vermoed dat dit de oorzaak zal zijn ).

• Janssen

Zet er een haan bij! Ben je overal vanaf! En sowieso pikken de japanners elkaar de veren uit die niet strak in het pak zitten (zeg maar elkaar helpen bij het ruien). Pikorde is bij de japanners niet tot bloedens toe.

• marja

De hennen inderdaad gewoon laten zitten en niet apart zetten.

De bloederige wondjes insmeren met uierzalf

Ik beb wel 1 haantje voor je als je wilt.

• Dennie

uhm,

dat van die haan dat was ik ff vergeten te vermelden.

• rinus

bedankt voor de tips, ik heb er 1 hen uitgehaald, degene die het meest agressief was.De rust lijkt wedergekeerd, dus voorlopig ga ik het zo even aankijken, bedankt, groet Rinus

• ingrid

Over dominantie gesproken!…..

Ik heb (had!) in de kooi buiten chinese dwergkwartels. 3 stuks.

Vanochtend zie ik hoe 1 kwartel gewoon een andere (wit) aanvalt en op zijn kop pikt.Heel hard. Ik denk nog hm misschien een parings ritueel (hoe dom)

Kom ik anderhalf uur later de tuin in, zie ik een gescalpeert kwarteltje!! Ik werd er misselijk van! Echt, gewoon een blote schedel met bloed! Open gepikt tot aan de ogen. Alsof ze haar capuchon naar beneden had gedaan.

Ik met gierende banden naar de dierendokter. Geen redden meer aan zei hij.

Ik ben sprakeloos…… dood mijn kwarteltje kwik en kwek zijn over kwak is niet meer! Ongelofelijk

Ik ben van slag

• Dennie

vertel eens wat meer over die kwartels, misschien dat ik de oorzaak weet.

Hoeveel hanen en hennen had je ?

Zat ze al een tijdje bij elkaar of niet ? hoe groot is jou hok ?