Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kan ik 2 hene in een voiereplaatsen bij parkieten

• michel

wie kan mij vertelen af ik 2 hene of 2 hane moet nemen in mijn voilere waar parkieten rond vliegen en moet ik ander voer neer zeten (wat voor voer) of kunnen ze leven van het voer wat de parkieten morsen .

en moet ik wat aan pasingen op de vloer doen ik heb nu hout snippers

ps ik wil niet gaan broeden met de kwartes.

en wat kan ik beter nemen japanse of chinese kwartels

al vast bedankt voor jullie antwoorden

• anandi

Je kan dan het beste 2 hennen nemen. Je hoeft niet per se ander voer te nemen, maar als ik jou was zou ik wel een bakje parkietenvoer op de grond zetten. Volgens mij kan je de houtsnippers er wel in laten, maar ze vinden het ook wel fijn om zand op de grond te hebben.

Ikzelf heb chinese kwartels bij mijn parkieten zitten, dus dat kan zowieso, dat weet ik niet van Japanse, maar ik neem aan dat dat ook wel kan.. ;)

• marja

Japanse kwartels hebben niet voldoende aan aan parkieten voer.

Daar moet je legmeel voor aan schaffen en denk aan schoon drinkwater op hoogte van de kwartels. En planten /struiken in de voliere,enzv.

En tussen kwartels en parkieten gaat het niet altijd goed volgens mij.

Ga even wat lezen op de startpagina voor info en bij zoeken van het prikbord kun je ook veel antwoorden vinden, zodat je weet wat bij je past en geschikt= voor je voliere.

Wel weet ik dat de eitjes van de japanse kwartel erg lekker zijn :-) heb er net weer voor bij de spinazie 1 lekkere ommelet van gemaakt.

Succes Marja

• Dennie

Denk ook even goed na over de combinatie kwartels en parkieten.

• anandi

ik weet dat er heel veel gezegd word dat kwartels en parkieten niet samen kunnen, maar volgens mij valt dit reuze mee…

• Dennie

Moet ook wel zeggen dat dit van soort tot soort verschild,

als je begrijp wat ik bedoel.

De ervaringen die ik ken zijn erg bloederig afgelopen

( gelukkig niet bij mijn heb enkel tropen in mijn volliere. )

Maar michel,

Hou zo ie zo 1 haan en 2 of 3 hennen, nooit 2 hanen bij de hennen zetten.

Maar hou ons op de hoogte over jou kwartels en hoe het de verhouding tussen kwartel en parkiet is.

• Joop

Hallo iedereen

In het begin gaf ik mijn jonge chineesedwergkwartels opvokvoer daarna het voer dat daar op volgt( ben vergeten hoe dat heet ) ze zijn nu 4 weken en ik geef ze nu gemend voiliere zaad want dat andere vind ik veel te duur en ze eten het bijna niet is dat goed of moet ik die pakken voer geven ze groeie nu ook goed wie o wie geef mij raad.

• Janssen

Hier heb ik de meeste kwartels gewoon bij de parkieten zitten, je hebt nergens last van! Zelfs de parkieten ruimen de veren van de kwartels op, door ze in hun nesten te leggen. En het voer wat de parkieten morsen is voor beide soorten genoeg, voor de zekereid kun je altijd wat op de grond strooien. Ikzelf zou kiezen voor japanners, deze zijn wat groter en zo beter zichtbaar in de voliere.

• Dennie

Janssen schreef:

>

> Hier heb ik de meeste kwartels gewoon bij de parkieten

> zitten, je hebt nergens last van!

Nogmaals het verschild,

bij één klikt het niet ( de pikken op de kwartels in tot de dood )

en de andere heeft geen enkel probleem om deze 2 soorten bij elkaar te houden.

En de keuze tussen chineese en japanners moet je even zelf maken.

• Dennie

Je kan ze tropisch zaad geven met eivoer, dat vinden ze ook erg lekker.

En voor de eiwitten kan je ze af en toe wat buffelo worpmjes geven.

Ik geef mijn kwartels van geboorte tot nu

normaal trropisch zaad met wat eivoer,

en als snoepje af en toe trosgierst, buffelo wormen, universeel voer en meelwormen.

( 1x per 2 weken wat maagkiezel )