Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

HELP!! hoe moet ik men virginische boomkwakkels tot broeden laten overgaan !!!

• nils

hallo ik heb een vraagje ik heb me onlangs een koppel virginische boomkwakkels gekocht met de bedoeling om te met te kweken ze zitten in een buitenvolliere van 10 op 4 moet ik er struiken inzetten waar ze achter of in kunnen broeden waar broeden ze eigenlijk in een struik of op de grond en kan ik anders iets speciaal doen om ze te laten broeden ze zitten samen met een koppel patrijsen en 4 duiven

alvast bedankt

• Dennie

Volgens JANSEN moet je het via de broedmachine doen ?

Zal nog eens in mijn boeken zoeken om jou te helpen,

kan even duren voordat ik reageer, duurt het te lang, plaats dan even een replay.

Dennie

• nils

alvast bedankt voor de moeite

ik heb wel een broedmachine maar ik heb er slechte ervaringen me

vorig jaar 80 fazanten eiers en 1 jong :§ dus ik ga toh maar proberen om ze te laten broeden desnoods gebruik ik een engels hoendertje om ze te laten uitbroeden familie van me heeft 2 japanse kwartels zitten een koppel normaal maar ze leggen niet een eiieren verre van dat ze begint te broeden

ik hoop dat je veel info vindt want ik heb al overal gekeken maar je vindt er heel weinig over

• Dennie

Zelf heb ik een hekel aan broedmachines.

vraagje:

jou volliere/kooi, wat is de groote ?

wat heb je nog meer in de voliere/kooi zitten naast kwartels ?

hebben ze genoeg schuilplaasten ?

probeer vandaag nog contact op te nemen met een kweker voor jou.

Dennie

• nils

ze is 10 0p 4 meter het is een buitenvoilliere met een klein binnenkotje waar alleenzij ingaan schuilplaatsen niet zo veel onder het binnenkotje heb ik een kuil gegraven waar er altijd droog zand is waar ze zich wassen maar ik ga er nog een paar sparren inzetten ze hebben ook nog een plaat die schuin tegen de muur staat en er staan ook nog een paar palmboompjes dicht bij elkaar er zit nog een koppel patrijsen in en 4 lachduifjes en nu nog een koppel fazanten maar die zijn er uit bij de lente

maar waar broeden ze eigenlijk in een boom of struik of op de grond

alvast heel erg bedankt voor de gedane moeite

bert

• nils

ze is 10 0p 4 meter het is een buitenvoilliere met een klein binnenkotje waar alleenzij ingaan schuilplaatsen niet zo veel onder het binnenkotje heb ik een kuil gegraven waar er altijd droog zand is waar ze zich wassen maar ik ga er nog een paar sparren inzetten ze hebben ook nog een plaat die schuin tegen de muur staat en er staan ook nog een paar palmboompjes dicht bij elkaar er zit nog een koppel patrijsen in en 4 lachduifjes en nu nog een koppel fazanten maar die zijn er uit bij de lente

maar waar broeden ze eigenlijk in een boom of struik of op de grond

alvast heel erg bedankt voor de gedane moeite

bert

• Dennie

Het beste wat je kan doen is in de hoeken en randen van je voliere gras zaaien

( lekker lang en dik laten groeien),

dit zodat ze tussen het gras gaan broeden ( werkt bij alle kwartel soorten ).

De combintie patrijzen, kwartels en fazanten zal bij jou het probleem zijn,

dit omdat de grond te druk is voor ze om fatsoenlijk te broeden.

Moet je er ook nog bij vertellen dat het slechte broeders zijn en dat ze regelmatig hun kroost in de steek laten.

Probeer hierop te letten en zorg dat ze niet gestoort kunnen worden voor en tijdens het broeden en let op de rust die ze nodig hebben op de bodem.

• nils

gras staat er al van ongeveer 10 cm maar het moet nog groein de fazanten gaan weg binnen een maand en de er zitten maar 3 chinese dwergkwartels in dus ik denk dat op zo een oppervlakte de drukte wel nog meevalt want de duiven zitten het vaakst op de stokken

en moest ik lagkkorrels geven zouden ze dan beter broeden of blijft het gelijk

dusja bedankt voor al de info

moest je nog meer info hebben mag je ze gerust geven

zal je zeker nog iets laten weten

• nils

juist nog een vraagje is het zekes dat ze eiers leggen of komtt het dikwijls voor dat ze geen eiers leggen en is dit bij de patrijsen ook zo

alvast bedankt

• nils

juist nog een vraagje is het zekes dat ze eiers leggen of komtt het dikwijls voor dat ze geen eiers leggen en is dit bij de patrijsen ook zo

alvast bedankt