hallo,is het normaal dat de kwartelman jaagt achter de hen en haar staart-en nekveren uitpikt?? Wat kan ik doen?? hij zit wel met 2 hennen, die andere laat hij met rust?
Grts danny
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsbroeddrang en een te dominate hen, daar denk ik aan.
een mogelijk oplossing is meer opstakels in je hok plaatsten
( dus meer schuilplaatsen zodat ze elkaar niet continu zien ).
als je meer info hebt over de situatie, zet het dan hier neer,
missschien dat er een andere liefhebber die deze situatie bekends in de oren klinkt.
hallo sjalot,
Je hebt gelijk, ik heb de 2é hen enkele dagen appart gezet en de andere 2 waren zeer rustig geworden. toen ik de hen terug in de voliëre plaatste was het terug ruzie met de haan.Nu heb ik ze in een andere voliëre gezet en nog een haantje bijgekocht zo is ze niet eenzaam.bedankt voor de tip.
N.B. Die ene hen heeft een nest van 9 eitjes waar ze niet naar omkijkt,nu heeft ze een ander nest gemaakt juist voor de ingang van de voliëre daar liggen al 4 eitje in wat moet ik doen met die 9 andere ??
grts Danny
Mijn haantje had ook 1 hen waar hij naar omkeek. Hij was niet gemeen naar de andere 2 hennen, maar ook niet verliefd op ze. Op ‘zijn’ hen was hij helemaal gek. Ze waren altijd met z'n 2en samen. Deze kwartels zijn inmiddels al doodgegaan. Ik heb nu 1 hen en 1 haan buiten in een ren/nachthok zitten. Binnen heb ik nog 1 haan in een hok zitten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?