Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kale rug bij hen

• Deborah

Ik heb 1 haan en 1 hen buiten in een ren/nachthok zitten. Binnen zaten ze in een kleinere ruimte en ging het goed tussen de 2 kwartels. Nu zie ik dat het haantje de hen op haar rug en kont pikt. Wat moet ik hier nou aan doen? Zal ik een andere hen erbij moeten kopen? Ik heb hier binnen nog een haan zitten die heel anders in karakter en gedrag is dan de haan die buiten zit. Deze is rustiger en minder macho haha. Misschien kan ik de 2 hanen omwisselen.

• Dennie

pikorde

• Deborah

Toen ze nog binnen zaten in een ruimte die ongeveer de helft is van wat ze nu hebben pikkten ze elkaar niet. Ik kijk het wel even aan. Zolang de hen niet erg bloed laat ik ze zo lopen.

• Dennie

de broedperiode komt ook op gang,

dat zal er ook veel mee te maken hebben.

( broedperiode voor natuurbroed bedoel ik )

• marja

op de kapotte plekjes even wat uierzalf smeren

desinfecteerd een beetje en houd de huid vet zodat deze sneller geneest

• Deborah

Ze is nog niet aan de leg. Ik zal morgen een potje uierzalf kopen. Ik heb hier alleen vaseline.

• Deborah

Ze had gelukkig niet echt kapotte plekjes. Ik heb een beetje zalf op haar rug gedaan.

• marja

Dan zal ze zo wel weer goed in de veren zitten

De haantjes zijn in onze ogen niet altijd even zachtaardig in het paar/broed seizoen voor de hennetjes

maar dat = de natuur

• Dennie

dat komt juist door de broedperiode.

• Deborah

Hennen kunnen ook heel gemeen zijn naar elkaar of de haan.