Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kwartels

• J.Treffers

Hallo,

Ik heb de hokjes klaar en heb een heel mooi koppel chinese dwergkwartels kunnen

bemachtigen.

Twwe hennen en een haantje in de wildkleur.

Wel lang zoeken maar wel gelukt,ze zijn bij ons in de hoeksche waard niet te krijgen!

Heb nu ringen bestelt bij de nhdb,en dan maar kijken waneer de eerste eitjes komen,en of de jongen ook zo mooi zijn als de ouder dieren.

Dat is even afwachten hoe ze vererven.

Gelukkig heb ik e.v.t. mijn broedmachientje ook nog staan,dus als ze niet zelf broeden dan kunnen ze in de machiene.

Ik laat het horen als er jongen zijn,

groeten van Jan.

• Dennie

heeft een paar maanden nodig om ze aan het broeden te krijgen.

moeten eerst wennen aan de elkaar en aan de omgeving ( + leeftijd kwartels ).

Weet wel als je voor natuurbroed gaat het eerste nest meestal mislukt,

maar het 2de nest gaat vaak goed.

geef ze een seizoen de tijd.

• J.Treffers

Ik wacht rustig af,heb geen haast.

Kan altijd de broedmachiene gebruiken als dit nodig is.

Ik heb er ook een koppel mooie zilver kleur bij gekocht.

Lijkt me wel leuk twee kleurslagen fokken.

Je hoort het als er eieren zijn.

Jan.

• Dennie

probeer natuurbroed, je zal wel iets meer geduld moeten hebben.

Ik heb zelf wildkleur, bonte en zwart-wit kwartels zitten.

krijg er hele mooie jongen van en allemaal natuurbroed.

Natuurbroed, de beste broed die je kan hebben !!!

• J.Treffers

Ja wel,natuur lijk broeden is altijd beter en de jongen zijn ook mooier als uit de broed machiene,dat heb ik wel onder vonden met het fokken van krielkippen al 35 jaar !!!

Maar uit de machiene kwamen ook jongen waar ik menig keer kampioen mee ben geworden.

Een kip is nu eenmaal niet broeds wanneer je dit wil,en dan zijn de jongen te laat voor de schow's,om dat ze nog niet klaar zijn in de veren,dan moet je wel.

Die moet je zeker al in maart hebben,dan zijn ze voor de eerste schow in september klaar en goed op kleur.

Met kwartels is dit wat makkelijker,die zijn in ongeveer 8 tot 10 weken volwassen.

Dus jongen van juli kunnen dan al naar de tentoonstelling in september.

Ik kan dus rustig afwachten,we hebben alle tijd !

Jan.

• Joop

Ik heb vorig jaar mijn chineese dwergkwartels broeden ( natuurbroed ) en ze broeden nu weer maar ik ben vergeten hoe lang ze moeten broeden ?

wie kan het me zeggen bij voorbaat mijn dank.

Joop.

• Dennie

tussen 20 en 23 dagen

• Joop

Dennie

Bedankt