Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

starten met kwartels

• Loek van Saase

Hallo,

ik ben in het bezit van een buitenkooi van een papegaai. De afmetingen zijn 100x100 vloer bij 175hoog. Verder een doorgang naar een binnenkooi in de schuur met electrische verwarming. De opening zit op 150cm hoogte en de binnenkooi is 60x60x50cm. Voorheen zat er een grijze roodstaart in.

Ik zit te denken om winterharde kwartels te gaan houden, maar ik heb geen ervaring met kwartels. Welke soort kan ik hier voor nemen en kunnen ze ook vliegen om in het nachthok te komen?

Kan iemand mij op weg helpen svp?

• marja

Hoi Loek

Zelf heb ik japanse kwartels en dat zou best kunnen als je 1 loopplank naar het nachthhok maakt. (Ze leggen veel eitjes en die zijn heerlijk)

Zorg dat er in het buitenhok wat planten of andere beschutte plekjes komen.

Ik denk dat boomkwartels ook kunnen.

Zoek ook internet even af voor verdere info hierover.

Altijd goed om te weten waar je aan begint voor aanschaf van dieren.

Succes Marja

• Loek van Saase

Hallo Marja,

dank je wel voor je reactie. Ik ben inderdaad eerst aan het informeren want ik wil dat de diertjes het goed naar hun zin krijgen. Weet jij of de japanse kwartels winterhard zijn. Zoals ik al zei kunnen ze naar het nachthok en ik heb een electrisch kacheltje daar gemaakt, maar dan moeten ze er wel naar toe willen gaan. Mijn papegaai vertikte het en bleef buiten zitten ondanks vorst. Ik vond dat altijd erg vreemd.

• marja

Japanse kwartels zijn winterhard en je hebt het electrische kacheltje niet nodig

Zorg er wel voor dar het hok tochtvrij = maar dat zal wel want dat is voor 1 papagaai ook noodzakelijk

Mijn (dwerg) papegaaien wilden ook liever in 1klein (broed)kooitje als 1 groot nachthok ( waar ik ook 1 kacheltje had )dus dat zal wel iets gewoons zijn

papegaaien zijn ook goed bestand tegen vorst, maar zoals ik als schreef tocht is verradelijk voor ze

• Dennie

tocht vrij, vorst vrij en vocht vrij

als je hieraan denkt komt het zeker goed met de kwartels.

zorg wel voor een loopruimte tussen buiten en binnen voliere,

kwartels leven en bewegen zich via de grond