Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pikken

• Marloes

Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn chinese dwergkwartels. Ik heb 2 hennen en 1 haan. Ze zitten in een ruime voliere met andere vogels. Normaal gaat het altijd goed, alleen heel af en toe pikt het ene hennetje het andere hennetje helemaal kaal, zelfs tot bloedens toe.. Ik wil geen kwarteltje weg doen, dus wat is dan de beste oplossing? en hoe kan ik er voor zorgen dat de wond weer goed geneest?

Ik hoop zo snel mogelijk op een reactie.

Met vriendelijke groeten,

Marloes

• marja

Zorg voor wat schuilplaatsen.

De wondjes genezen het beste door ze met uierzalf in te smeren.

• Deborah

Dit is en blijft een groot probleem bij kwartels. Mijn 2 nieuwe hennen pikken ook de ‘oude’ hen. Al heb ik het idee dat het nu al wat minder is. Ik zie ze ook wel met z'n drieën buiten zonder achter de ‘oude’ hen te zitten. Ik hoop dat het haantje er over een paar dagen weer bij kan.

• Dennie

Deborah jou probleem zit em in de pikorde van de hennen,

een jongere wil nu de dominate hen worden van de haan, dus vandaar.

• Deborah

De 3 hennen zitten nu vaak samen in de ren zonder ruzie te maken. Dat gaat dus wel goedkomen denk ik. Ik den k dat ik het haantje er dit weekend of iets eerder er weer bij zet.

• Dennie

kan je het advies geven om daar nog even mee te wachten.

• Deborah

Doe ik. Hoelang moet het haantje ongeveer nog alleen blijven?

• Dennie

ca 1 á 2 maaden,

maar probeer ze anders eens na 1 maand terug bijelkaar te zetten,

goed opletten wat ze doen.

Misschien een klein tipje. smeer je handen in het zaad of grond en vrijf het uit over alle kwartels. het gaat um om de geur, vermoed dat het accepteren van elkaar een stuk beter zal gaan.

• Deborah

Ik ga het proberen. Bedankt!

• Dennie

hou je mij op de hoogte, vind dit wel intersant om te volgen.