Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schuw

• Willemijn

Sinds kort hebben wij vier kwartels (Chinese dwerg). Wij hebben ons goed ingelezen op internet en alles verloopt naar wens. Alleen……de kwartels zijn erg schuw. Zijn alle kwartels zo schuw of hangt dit van de “opvoeding” af?

• Chris

Hoi Willemijn,

Het kan best zijn dat de kwartels de eerste tijd schuw zijn.

Dat waren ze bij mij namelijk ook.

Na een tijdje gaat de wel over, als ze gewend zijn geraakt. Mij kwartels eten nu de buffalowormen uit mijn hand.

Vriendelijke groet Chris

• Willemijn

Hoi Chris,

Bedankt voor je antwoord. Geduld blijkt dus weer een schone zaak!

Groet,

Willemijn

• J.Treffers

Ik heb 6 dwergkwartes nu een week of zes en ze zijn nu hand tam ik kan ze zo aaien.

Ze lopen nu naar mijn handen voor een meelworm.

Komt vanzelf goed hoor!

Jan.

• Deborah

Ik heb een haan gehad die altijd op mijn schouder zat en die ik kon aaien. Die heb ik zelf onder een lamp uitgebroed en groot zien worden. Ik heb hier nog een broer van hem zitten en hij is niet tam.

• Dennie

Jan,

Tussen natuurbroed en broedmachine broed zit een groot verschil.

Als ze uit de broedmachine komen kan ze ze al vanaf de eerste dag er tam maken en ze van alles leren, gaat vrij simpel,

bij natuurbroed heb je dat niet, uiteindelijk valt dat ook wel aan te leren maar dat vraagt meer tijd.

Bij natuurbroed leert de moeder de jongen het overlevings instinct aan.

• Chris

Hoi Mensen,

Mijn kwartels zijn ook natuurbroed, dus als je gewoon je tijd neemt komt alles goed.

Vriendelijke groet Chris