Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nerveus

• femke

hoi,

wij hebben een koppel californische kuifkwartels, een heel rustig schuw mannetje en een heel zenuwachtig niet zo schuw vrouwtje. Het vrouwtje doet de hele dag bijna niks anders dan langs het gaas heen en weer rennen. We vragen ons af of ze een te klein hok heeft, maar dat lijkt ons niet. Het hok is 2x2x1,5 hoog, veel beplanting en hoge takken, en nog een apart binnen verblijfje. Ze lijkt te roepen om eten, als ze dat krijgt (zaadjes, meelwormen, sla) is ze even afgeleidt, maar daarna rent ze weer verder.

Iets anders houdt ons ook bezig: het mannetje en het vrouwtje lijken niks met elkaar te hebben. Ze zitten nu een klein half jaar bij elkaar, het vrouwtje legt wel elke dag een ei, maar we denken niet dat ze bevrucht zijn. Soms liggen er 20, maar ze gaat er niet op zitten. Als het vrouwtrje heen en weer aan het rennen is gaat het mannetje zijn eigen gang. Soms nemen ze samen een zandbad, en 's avonds gaan ze samen op stok.

heeft iemand tips?

• marja

Hoi Femke

Volgens mij staan deze kwartels als nerveus bekend.

Als je voldoende beplanting en beschutting hebt, lijkt het me dat ze toch 1x gaat broeden.

Ik vind echter dat de ruimte niet erg hoog =1,5 m.

gr. Marja

• Dennie

lengte mag ook wel iets meer.