Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jongen met ringbaardje?

• Gurbe

Beste kwartelcollega's

Sinds enige tijd krijgt mijn buurman jonge chinese dwergkwartels met een soort ringbaardje. Het is bij de jongen meteen te zien doordat ze een gele ring om hun kop hebben, vanaf de bef tot over de kop. Verder zijn ze bruin. Op zich best aardig maar het feit is dat deze allemaal vrij snel dood gaan. Het is waarschijnlijk een of andere mutatie maar wie heeft dit vaker, waardoor gebeurd dit en waarom gaan deze op het eerste gezicht gezond etende kuikens allemaal dood. De oudste werd slechts een week.

In het ouderpaar zit bruin, blauw en zilver ‘bloed’. Er komen dan ook verschillende kleurslagen uit. Wellicht zijn de diverse kleurslagen het resultaat van de ‘ringbaard-mutatie’, maar waarom gaan deze dan allemaal, op den duur, dood?

Wie weet raad?

Gurbe

• Willemijn

Ik weet geen raad maar ik heb sinds 5 weken een drietal bruine jongen met een wit ringbaardje. En zoals gezegd zijn ze nu 5 weken, groot en op het oog gezond.

• Deborah

Heb je er foto's van? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze eruit zien.

• Willemijn

Ik ga mijn best doen maar: a) ik ben niet zo technisch, moet op mijn man wachten en b) zo'n kwartel is niet zo makkelijk op de foto te zetten. Als ik door de kooi heen foto's maak zie je het niet zo goed want het is heel apart. Als je ze zo ziet is het net een ringbaardjes maar als het koppie omhoog gaat dan blijkt dat het twee witte, halve cirkels zijn. 1 direct onder de snavel en 1 wat lager.

Denk dat ik vanavond wel wat foto's kan plaatsen.

• Willemijn

Ik hoop dat er nu een foto van mijn baardkwartel zichtbaar wordt

http://kwartel.startpagina.nl/smoelenboek/willemijn/12527.html

• Dennie

Zo te zien op de foto is dit een normaal wildkleur kwartel haan.

• Deborah

Ja, ik kan in ieder geval niet iets zien wat op een ringbaardje lijkt.

• Dennie

is een dood normale keeltekeing van de haan

• Deborah

Ja.