Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eieren

• Ken Van Hout

Hallo,

Ik ben al heel lang aan het zoeken naar deze vraag en ik vind het werkelijk nergens. Ik vind veel over broeden maar dat is dan ook alles.

Hier is mijn vraag: Legt een kwartel buiten het broedseizoen ook nog eitjes die zoals bij kippen opgegeten kunnen worden?Ik weet dat ze eetbaar zijn, maar ik weet niet of ze alleen maar in het broedseizoen eitjes leggen? BV leggen ze in de winter ook eieren die niet bevrucht zijn zoals bij een kip?

bedankt alvast

Greetz

Ken

• Dennie

Buiten kwartels: nee

Binnen kwartels: ja

• Willemijn

Als je zorgt voor verlichting in de ren dan zullen ze ook in de winter doorleggen.

Trouwens, ook bevruchte eiren kun je, mits ze nog niet bebroed zijn, gewoon eten.

• Dennie

je bent nog steeds afhankelijk van de temp.

• Jan Treffers.

De mijne zitten buiten en ikpak nog steeds eitjes,net ook weer twee.

In de koelkast bewaren en na een week een schaaltje vol,lekker op een toosje.

Jan.

• Caroline

Hoi Willemijn,

Ik las je reactie op kwartel.startpagina op het “ei”-topic. Ik wil een paar kwartels houden (binnen) voor de eitjes (en omdat ze heel cute zijn). Kan ik dan ook alleen een paar (drie of zo) hennetjes houden? Of is het beter om toch een paartje te nemen? Ik zie wat op tegen het eten van bevruchte eitjes, of is dat onzin?

Groet,

Caroline