Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

haantje misschien ziek

• Deborah

Mijn haantje is niet helemaal in z'n hum. Hij is minder actief als voorheen en heeft zijn veren bol staan. soms zit hij stil met de veren bol en dan gaat zijn lijfje heen en weer door het ademhalen. Hij eet en drinkt wel en loopt ook wel door het hok. Moet ik hem naar binnen halen?

• Deborah

Ik heb het haantje nu toch maar binnen gezet. Hier binnen zit hij ook veel te dutten. Hij kijkt wel op als ik hier zit en beweeg en hij eet en drink ook goed. Toch is hij minder actief dan hij voorheen was. Ik dacht dat hij het misschien koud had buiten, maar hier binnen is hij niet veel actiever. Ik zag ook dat het witte deel van zijn poep lichtgroen is en op internet stond het volgende:

-groen gekleurde mest duidt op een infectie van de lever(kan ook atoxoplasmose zijn) of verhongeren of ten gevolge van groenvoer.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Hij is ziet er niet heel erg ziek uit, maar is ook niet normaal.

• Dennie

daar dacht ik net ook aan “infectie”

zal er even mee langs de dierenarst gaan,

vermoed dat er iets mis is in zijn maag.

• Deborah

Ik probeer om voor morgen nog een afspraak te maken met de dierenarts. Als hij dan tenminste nog leeft. Hij kreeg ongeveer 3 kwartier een soort van ‘aanval’ ofzo. Hij ging liggen kronkelen,spartelen en maakte allemaal rare bewegingen. Ik heb hem toen even op schoot genomen. Hij probeert dan wel eraf te springen en is nog best sterk. Even afwachten hoe hij de nacht doorkomt.

• Dennie

dat is niet positief om te lezen,

ik verwacht het slechtste.

• Deborah

Ik ben gisteren naar de dierenarts geweest en ze zei dat hij waarschijnlijk iets heeft met de luchtwegen. Ik heb antibiotica gekregen die ik in de bek moet spuiten. Dat krijg ik helaas niet voor elkaar en doe het nu op een klein beetje eivoer. Een punt van een theelepel in een bakje en dat het medicijn op. Mijn vader heeft ook nog vitaminen opgestuurd waar ook wat antibiotica inzit. Het is geel poeder. Nu krijgt ie dus genoeg medicijnen en vitaminen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

• Deborah

Het haantje is vanmorgen toch nog doodgegaan. Woensdag was hij best goed. Woensdagavond was hij druk met zaden zoeken op de bodem en stofbadjes nemen in het zaagsel. Donderdagmiddag was hij vrij sloom. Dat was later op de dag wat beter en toen in naar bed ging was hij weer heel rustig. Ik hem nog een tijdje in mijn handen vast gehouden. Vanmorgen lag hij tegen de tralies van het hok aan en ademde heel rustig. Ik heb hem toen nog even uit het hok gehaald en later weer in het hok in een nestje van hooi. Hij was toen al aan het doodgaan. Toen ik thuiskwam uit mijn werk was hij dood.