Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zieke californische kuifkwartels

• femke

hoi,

sinds 2 jaar hebben wij californische kuifkwartels in de tuin. Ze hebben een buiten en een binnenverblijf. Buiten lopen zo op de grond, vochtig vaak met veel struikjes etc. Binnen is het droog met hooi. we geven ze buiten eten, in een bakje, maar ze schoffelen het vaak op de grond en eten het daar dan. Nou is na 1 jaar het haantje dood gegaan, we namen een nieuw haantje, die is pasgeleden doodgegaan, en nu is het vrouwtje ziek. ze zit ineengedoken met haar veertjes opgezet. We hebben van de dierenarts Baytril gekregen en we hadden al Bogena finicoc. Wie heeft veel vestand van onze kwartels en kan zeggen wat we fout doen??? Ik heb het idee dat de dierenarts ook maar wat doet…

groet, femke

• jennifer

je moet het eten buiten strooien ik had ook dat probleem maar nu niet meer toen

ik het ging strooien en je moet geen modder hebben buiten op de grond zorg er voor dat er een dakje buiten op de kooi zit anders komt er modder zet er nog wat kwartels bij ik had er 2(hen,haan)maar helaas hen is dood maar haan was niet heppie toen heb ik er 15 bij gedaan en alles liep goed af maar bij jou kan het mis gaan of niet je moet gewoon puur geluk hebben

xxxjes jennifer

• Dennie

modder maakt niets uit.

• femke

als modder niks uitmaakt, zou tocht dan het probleem kunnen zijn? ik zou heel graag doorgaan met het houden van kwartels, maar dat er nu al 3 zijn doodgegaan in 2 jaar tijd vind ik een slecht teken. hoe zien jullie hokken er uit?

groet femke

• jennifer

ik heb een vojeren met tuinhuis en licht en alles

• Dennie

grote ruime binnen en buiten voliere.

Tocht vrij, vocht vrij en vorst vrij.

De boven genoemde 3 zijn erg belangrijk in het houden van vogels/kwartels.

Dit is ook een van de oorzaak dat jou kwartel is doodgegaan.