Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

japanse kwartels die niet broeden

  • ester

    hallo ik heb japanse kwartels maarja die broeden zelf niet heb al een nest van 3 eiren gehad maar werd niet groter en niemand ging er op zitten . ik dacht ik geef nu wat info mischien weet iemand waar het aan ligt

    > 4 japanse kwartels 1 mannetej en dus 4 vrouwtje

    > 4 bij 2 meter groot hok

    > 1 jaar heb ik ze

    > beeste mannetje die ik toen kon krijgen

    > vrouwtjes broeden niet

    > 2 bloempotten in het hok

    > een houten doos op zijn kop

    > tokken waar ze vaak onder zitten

    moet ik het hok veranderen

    ik heb nu 2 eiren onder een lamp gelegt maar moeten die nou ook vogtig blijven en welke tempratuur het is nu 38 graden is dat te warm ???

  • henk slijkhuis

    hallo ester,

    Japanse kwartels broeden zelf niet meer, dus je kunt doen wat je wilt. Het zal niet helpen.

    Het hok is prima.

    Twee eieren onder een lamp is - sorry voor het woord - onzin.

    Op deze manier eieren uitbroeden kan niet.

    Ik raad je aan te gaan naar www.kleindierplaza.nl en kijk aan de linkerkant naar de opsomming met de kop ‘Informatie’ en daaronder onderaan klik je op ‘Digitale boeken’.

    Dan ga je naar het digitale boek “Kwartels als hobby”

    Hier kun je veel leren over kwartels. Ik weet dat veel mensen hier goede informatie vinden. Ik heb het boek een jaar geleden gepubliceerd en veel goede reacties ontvangen.

    Succes

    Henk Slijkhuis

  • Deborah

    Ik heb in 2005 14 eieren van de chinesedwergkwartel onder een lamp uitgeboed. 11 ervan kwamen uit. Het kan dus wel. Mijn kwartels wilden niet zelf broeden (ik weet dat ik daar ook aan mee help door het zelf uitbroeden) en had ergens gelezen dat je ook wel eitjes onder een lamp kon uitbroeden. Ik wilde dat wel een keer proberen.

  • janco

    dat komt omdat 99% van de japanse kwartels uit de broedmachine komt en daarom zijn ze het broeden verleert en de temeture met 37,7 zijn 38 is ook goed en 2 dage voor ze uit kome elke dag zo een 6/7 keer me teen plante spuit ze nat maake (niet te veel) en de eieren minimaal! 2 keer per dag draaien 4 keer is slimmer want dan komt er minder spreipoot (dan kunnen ze niet goed loope/niet loope)

  • zawiera

    hoi

    er bestaan nog wel japanse kwartels die zelf broeden ,maar niet veel meer.

    ik heb momenteel zelf 2 vrouwtjes die al net iets meer dan 2 weken constant op een nest van +- 7-8 eieren zitten.

    en het nestje kan elk moment nu uitkomen!!!!

    dus nooit opgeven!!!

    veel suc6

    grtz zawiera