Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vragen over kwartel(gewond)

  • brenda

    Hallo,

    Ik werk op een kinderboerderij en we hadden 3 kwartels. Ze zaten bij de kippen alleen die pikten ze dus hadden we ze bij de kalkoenen gezet (stuk land dat is afgesloten). Er waren er 2 weg vanochtend (ontsnapt) en de 3e zat er nog. Ik zat smiddag's naar buiten te kijken en zag dat de kat ergens achter na zat en het bleek deze kwartel te zijn. Hij leefde nog had alleen een wondje van de tandjes en wat veren eraf. Ik heb besloten hem mee te nemen. Hij zit nu op mijn kamer in een hondenbench met als ondergrond stro. Ik behandel hem nu 2 maal daags.

    Ik zit alleen met een paar vraagjes.

    Kan hij of zij alleen gehouden worden? Wat kan ik als extra's doen? Iemand nog tips?

    alvast bedankt, groetjes brenda

  • Deborah

    Kwartels moeten nooit gehouden worden bij kippen. Dan worden ze echt helemaal doodgemaakt. Het is leuker hem/haar om er een soortgenoot bij te hebben. Kwartels eten tropisch zaad, grit, maagkiezel, groenvoer, meelwormen. Ze zijn gek op een zandbadje.