Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jonge kwartels

  • ANITA

    Vanmorgen heeft mijn kwartel 7 eitjes uitgebroed. 1 jong werd al vrij snel vertrapt. Na een paar uur zag ik tot mijn ontzetting dat alle 6 kleine kwarteljes heren der in de voliere lagen en ik dacht dat ze dood waren. Toen ik ze weghaalde bleken te nog enige tekenen van leven te vertonen.

    Ik heb ze in een bak met volierezand gedaan en een rode lamp erboven. Een klein laagje water in een dekseltje gedaan en wat eivoer aangemaakt. Ook heb ik een eitje gekookt en fijngeprakt.

    Zouden ze het op deze manier overleven?

    Wat kan ik nog meer doen?

    Momenteel zijn ze levendig en piepen volop.

    Graag advies

  • anita

    ANITA Schreef:

    ——————————————————-

    > Vanmorgen heeft mijn kwartel 7 eitjes uitgebroed.

    > 1 jong werd al vrij snel vertrapt. Na een paar uur

    > zag ik tot mijn ontzetting dat alle 6 kleine

    > kwarteljes heren der in de voliere lagen en ik

    > dacht dat ze dood waren. Toen ik ze weghaalde

    > bleken te nog enige tekenen van leven te

    > vertonen.

    > Ik heb ze in een bak met volierezand gedaan en een

    > rode lamp erboven. Een klein laagje water in een

    > dekseltje gedaan en wat eivoer aangemaakt. Ook heb

    > ik een eitje gekookt en fijngeprakt.

    > Zouden ze het op deze manier overleven?

    > Wat kan ik nog meer doen?

    Kan ik het vrouwtje er nog bij zetten? Ik heb het zand veranderd in een theedoek.

    > Momenteel zijn ze levendig en piepen volop.

    > Graag advies

  • Deborah

    Je moet ze kuiken opfok meel geven.

  • anita

    Hallo,

    Even een update van mijn kwartels.

    Ik heb na 1 dag de hen erbij gezet. Na een uurtje ging alles prima. Ze is een echt moedertje.

    Na 4 dagen heb ik de theedoek verruilt voor een krant met volierezand erboven.

    Momenteel zijn er 4 kuikens over en ze zijn bijna alle dons kwijt. Ik heb ze de eerste 2,5 week opfokvoer gegeven en nu eivoer met volierevoer. Gaat prima.

    3 keer per dag doe ik een uurtje de rode lamp erboven en als de zon schijnt zet ik ze voor het raam zodat ze zich aan de zon kunnen warmen.