Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn hennen

• Deborah

Ik vind dat de drie hennen die buiten in de ren zitten vrij veel ‘roepen’. Zou dit minder worden als ik er weer een haanje bij zet?

• Deborah

Het zijn nu nog 2 hennen. De oudste ervan lag toen ik om 12 uur thuis kwam dood in de ren. Ik weet niet waar aan ze is doodgegaan. Ze was 1 van de 3 kwartels die ik in 2004 van mijn vader had gekregen. Nu heb ik in totaal nog 2 hennen en 2 haantjes. Dat zijn 4 van de 10 kuikens die ik zelf heb uitgebroed onder een lamp in Oktober 2005.

• Dennie

2 opties die mogelijk kunnen zijn.

* Ze praten met jou andere kwartels die verderop zitten.

* Ze zijn broedrijp en ze willen er een haan bij, Haan kan de hennen bij het roepen vaak in tonn houden.

• Deborah

Er zijn geen andere kwartels bij mij in de buurt. Alleen de 2 haantjes die binnen zitten. Ik heb gister een nieuw haantje gekocht en alle kwartels behandeld met een anti luchtpijpmijt middel. Ik heb wel het idee dat de hennen nu wat minder roepen. Wat ik wel vervelend vind is dat het haantje nu al een kaal plekje heeft op zijn rug. één van de 2 hennen zie ik dat veel doen. Ze doet het ook bij de andere hen en die heeft al een hele kale rug. Is daar niet iets aan te doen. Ze zitten met z'n drieën in een hok van ongeveer 150 cm lang, 75 tot 80 cm breed en ongeveer 80 cm hoog.

• marja

waarom heb je de andere haantjes binnen??

• Deborah

Omdat ik die niet bij de 2 hennen en het haantje in kan doen. 1 van de 2 haantjes had ik er wel bij kunnen zetten voordat ik dat andere haantje kocht maar de 2 hennen en de 2 haantjes die binnen zitten zijn broers en zussen van elkaar. Deze 2 haantjes zitten al binnen sinds ze uit het ei zijn gekomen.

• marja

oke

bij mijn (japanse) kwartels is het zo dat als er 1 nieuwe bij komt er weer even de pikorde opgang komt dit kan tot bloedens toe soms

maar na 1 paar dagen is het wel over en weet iedereen zijn plaats wel

• Deborah

Ik heb het haantje nu apart zitten. De brutale hen zat hem de hele tijd achterna en pikte hem onder de staart. Daar bloede hij ook. Dan gaan ze juist nog meer op die plek pikken. Dat heb ik toen gezien bij mijn hen met prolaps. De hele groep er achteraan om die hen te pikken. Het nieuwe haantje zit nu bij de 2 andere haantjes in het hok. Die wisten niet goed wat ze er van moesten denken. Dit is de eerste keer dat ze een andere kwartel zien sinds de andere kuikens weg zijn. Dat is nu al een half jaar geleden. De 2 hennen gaan nu wel gelijk weer meer roepen nu het haantje uit het hok is.

Is het slecht om 1 van de 2 broertjes bij de zusjes te zetten? Ze hebben in ieder geval dezelfde vader. Of ze ook dezelfde moeder hebben weet ik niet.

• Dennie

tot bloedens toe dat vind ik wel extreem,

heb ikeigenlijk nog niet meegemaakt, nu ook niet dat ik er 2 bonte hennen heb bijgestoken.

• Deborah

Ik heb wel vaker meegemaakt dat ze elkaar tot bloedens toe aan het pikken waren. Daarom ben ik het nu een beetje zat aan het worden. Mijn kwartels worden/zijn ook altijd vrij kaal. Alleen de 2 haantjes die ik binnen in een hok heb blijven mooi. Die pikken elkaar ook niet echt. Ik heb wel eens foto's van jouw kwartels gezien en die zien er zo mooi uit. Ik zal misschien wel iets fout doen ofzo.