Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nieuws!

• Joop

Dennie

Ik heb ze even bij elkaar gedaan na een tijdje weer gekeken,en toen was er een dood en de andere leefde nog maar is later toch dood gegaan daar om ik ze maar weer apart gezet voordat de andere ook dood gaan dat risico wil ik niet nemen.

• Dennie

Dit bedoel ik met even scheiden en weer terug zetten,

heleaas probeer ik meerdere mensen hiervoor te waarschuwen dat het link is.

Wat er gebeurt is dat de haan zijn eigen hen en jongen niet meer kent en ze als vreemde gaat aanzien,

de haan wilt zijn territorium behouden en verdedigen.

Hanen gaan dan altijd vechten ( ik jou geval doodpiken ) en dit gaat door tot de dood.

laat mij verder maar expirimenteren.

ik ga de hen van de jongen scheiden,

ga dan meteen de hen weer terug bij de groep zetten, zien wat er gebeurt.

• Joop

Dennie Bedankt voor het andwoord,ik heb nog een vraag

kan er bij een haan en hen van een jaar nog een hen (4 Maanden ) bij zetten

• Dennie

dat kan zeker,

Let wel op dat er een pikorde gaat komen,

de hennen gaan onderling uitmaken wie de dominate hen word.

voor dit gebeurt gaat de haan de nieuwe hen nog keuren/kennismaken.

Dit gebeurt wel op een vreemde manier, kan er agressief uitzien.

laat de kwartels bezig, alles regelt zijn eigen.

Dennie

• janssen

Hallo,

Ik heb al jaren kwartels, het bij elkaar zetten is heel simpel. Alle kippen/kwartels die in de ren zitten inspuiten met pure azijn (gewoon de goedkoopste natuurazijn uit de supermarkt) niet aanlengen met water o.i.d. Meestal doe ik het in de plantenspuit en dan goed nat spuiten, dan pak ik de kwartels/kippen die ik erbij wil zetten. Die doe ik in een emmer en spuit ik ook goed nat met azijn, dan die erbij plaatsen en nooit ergens last van gehad!!

Ze moeten zo nat zijn dat de azijn er vanaf druppelt.

Dit werkt als volgt: Een pikorde herent elkaar aan de geur, door ze met azijn in te spuiten ruiken ze allemaal hetzelfde en is er niks aan de hand. Meestal maak ik ook gelijkertijd de bakjes schoon, want daar zit ook geur aan. Als je goed spuit zit er ook wat azijn aan de muren dus ruikt alles hetzelfde!! Werkt al jaren!! Ik hoor graag jullie bevindingen.

• Marjo

Schaadt azijn de dieren dan niet? Gewoon tafelazijn bedoel je toch?

Ik heb nog nooit van deze methode gehoord, maar ben erg benieuwd of dit werkt! Hoe oud zouden de jongen moeten zijn wanneer je deze methode toepast?

Marjo

• janssen

Zover ik weet schaadt het de jongen niet! Het werkt uitstekend en ik merk niks aan de dieren. Ik kweek uitsluitend met broedmachine's dus als ze uitkomen gaan ze onder de lamp, hier gebruik ik geen azijn want de dieren pikken elkaar toch niet. 2 Weken later zitten ze altijd goed in de veren en spuit ik met azijn en dan gaan ze buiten de grote vluchten in bij de anderen kwartels. Op de fles van mij staat het volgende: Natuur azijn wit, op natuurlijke manier gewonnen. Het is gewoon de goedkoopste die er is! 39 cent voor 1,5 liter!!!

• marja

Het principe van nieuwe omgeving en gebruik van geur = al jaren oud

Zelf vang ik kippen en kwartels op en werk inerdaad met schoonmaak+ weghalen van oude geuren. Maar toch komt telkens de pikorde weer opgang iets wat ook 1 natuurlijk instinct =

En 1 te kleine omgeving of teveel hanen = niet op te lossen met azijn!!!

• janssen

Jawel, probeer maar uit. Als alle hanen hetzelfde ruiken pikken ze niet. Zet 2 broers maar samen van jongs afaan die pikken elkaar ook niet!

• Dennie

helaas,

heb er ook slechte ervaringen mee.