Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

probleempje

• Dennie

Wie weet hier een oplossing voor.

mijn kwartels leggen al dagen lang eitjes ( chineese, en heb al ruim 40 eitjes )

broeden doen ze niet.

Maar nu het echt probleem, mijn haan is sinds kort op mijn hen aan het pikken, op de kop en nek ( tot bloedens toe ), de hen die hij pakt is de hen die midden in de rangorde zit.

Mijn haan laat de andere 2 hennen met rust.

Heb hem nu tijdelijk apart in de volliere gezet ( de volliere in tweeen gedeelt )

waar heeft mijn haan last van ??

Dennie

• erik

je haan heeft gewoon last van zijn hormonen.stap eens af van het idee 1 haan met 2 of 3 hennen .1op1. die 40 eieren lagen die verspreid . gr. erik

• Deborah

Mijn haantje heeft ook last van z'n hormonen. Die pikt ook de hennen. Vanmiddag zag ik dat hij de hen die nu aan het broeden is probeerde te pikken. Toen kwam die hen ook meteen het broedhokje uit. Ik denk dat het haantje de oorzaak is dat ze steeds vaker en langer de eitjes in de steek laat.

• Marina

Het komt inderdaad wel vaker voor dat de haantjes agressief gedrag ten opzichte van de hennen vertoont. Dit heeft inderdaad met zijn hormonen te maken en het beste is wanneer je dit gedrag ziet hem apart te zetten. De hennen zullen waarschijnlijk geen zin hebben omdat ze broeds zijn.

Hierdoor kan het inderdaad ook voorkomen dat de hen niet wil broeden omdat ze zeg maar voor de haan op de vlucht is.

Zoals ik al eerder heb verteld is het mazzel hebben als je een koppeltje hebt die samen de verzorging van de eieren op zich neemt. Soms zie je ook dat het haantje de kuikens dood pikt als ze eenmaal uit zijn. Let daarom ook altijd op hoe de haan zich gedraagt ten opzichte van de hen als ze aan het broeden is.

Groetjes Marina

• Deborah

Bedankt

• Dennie

Ik heb hem apart gezet

en alle 3 de hennen waren ineens aan het broeden.

Een hen is wel goed gewond aan het hoofd, de haan heeft eventjes flink op dat beesje in gepikt.

Ben benieuwd hoe het gaat worden als ik de haan er over 3 weken weer terug bijzet.

• Marina

Ik zou de haan er over 3 weken nog maar niet bij zetten, omdat de kans groot is dat hij de kuikens dood pikt.

Vaak zie je dat de haantjes wanneer ze de hennetjes pikken, de kuikens ook niet accepteert.

Groetjes Marina

• Deborah

Mijn broedse hen is nu helemaal opgehouden met broeden. Er lagen 28 eitjes in het broedhokje. Ik ben een paar dagen weg geweest en mijn moeder zei dat ze het hennetje niet echt meer in het broedhokje heeft zien zitten.

• Dennie

jammer zeg,

mijn 2 andere hennen zijn er ook mee gestopt.

1 hen broed nog.

• Deborah

Hopen dat die hen wel blijft broeden. Vrijdag krijg ik een groot konijnenhok van iemand te leen en dan kan ik daar het haantje in zetten als het hennetje weer gaat broeden. Kijken hoe dat gaat…