Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

probleempje

• Deborah

Jonge vogeltjes?

Ik zal mijn kwartels ook wel wat eivoer blijven voeren. Het haantje zit nu in een groot konijnenhok dat bovenop het hok staat waar de hennetjes inzitten. Het haantje is hier natuurlijk helemaal niet blij mee. Ik kijk het wel even zo een paar dagen aan. Kijken of de hen(nen) nu echt gaat broeden of niet.

• Alfred J.K.!!

Hoi Dennie,zat ff te kijken & kwam dit bord tegen!! ;)

Wat me opvalt aan dit bord(of ik moet niet goed gelezen hebben!!) is dat niemand t heeft over kippenvoer,kuikenmeel ed!! ;) (je moet t eigenlijk zo zien,de kwartels zijn eigenlijk soort kleine kippies!!) :) (ben in t verleden wel s bij(natuurbroed!!) kweker geweest & die gaf vrijwel alles(sommige dingen wat kleiner gemaakt!!) op ong dezelfde basis als kippenvoer!!(bedoel dan pellets enzo!!) ;) & tuurlijk kuiken/opfokvoer!! ;)

Verder is de man die jongen pikt vaak (te!!) goede vader!! :) (dwz hij wil zijn kroost tegen indringers beschermen,maar ziet zijn kroost hiervoor aan!!) ;)

Dat (veel!!) kwartels raar gedrag/geen broedzorg vertonen komt omdat de kwartels met broedmachines uitgebroed worden zodat de jongen tijdens de inprentingsperiode t niet van hun ouders kunnen leren zal maar zeggen!!) ;)

Wat volgens mij juist de opzet van kwartelprikbord zou moeten zijn is uitwisselen van kwartels(natuurbroed!!) ,zodat r vers bloed ingekweekt wordt(met allen inprentingsperiode!!) & dan is t vrij simpel om kwartels te kweken!! ;) (als kippies zal maar zeggen!!) :) (tenminste zoiets had ik ged8 toen ik zag kwartelprikbord!!) ;)

vr.gr.vincent

p.s. heb voorlopig geen ruimte voor kwartels,maar komen r in de toekomst zeker weer!! ;)

• Dennie

Ze zijn al 22 dagen aan het broeden maar nod steeds geen kuikens.

nog even en ik moet de eitjes helaas weghalen.

• Deborah

Echt balen!! Ik hoop dat ze nog uitkomen deze week.