Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

probleempje

• Marina

Tja dat is een groot probleem bij kwartels, het blijven zitten.

Op zich is het een goed teken dat ze in ieder geval af en toe op haar eieren heeft gezeten, wat wil zeggen dat ze wel die “gevoelens” heeft.

Aangezien ze buiten zitten kan het zijn dat ze het nog te vroeg vinden en dat ze in de zomer wel de hele broedperiode volhoud.

Hier vinden ze het ook nog te vroeg want hier zijn ze ook weer van het nest af gegaan terwijl ik hele goede broeders heb.

Ik heb de eieren in de broedmachine geplaatst en zie wel wat er gebeurd.

Groetjes Marina

• Deborah

Mijn kwartels zitten nu nog in de garage. Veel eitjes waren wel bevrucht. Ik heb ze bekeken met een lampje en er 3 opengemaakt. Maar als ze er niet op broeden komt er verder niks meer van. We zullen wel zien hoe het verder gaat lopen…

• Dennie

Deborah hoe is het nu met de kwartels ??

• Deborah

Ze hebben nu alweer 12 eitjes gelegt in het hokje. Verder gebeurd er (nog) niks. Ik ben benieuwd of er straks weer 1 gaat broeden. Ik heb hier een groot konijnenhok staan waar het mannetje ik kan als hij het broedende hennetje lastig valt.

Hoe is het met jouw kwartels?

• Dennie

die van mij die broed nog,

als alles nog gaat komen de jongen volgende week uit.

• Deborah

Spannend dus. Ik hoop dat alles goed gaat verder.

• Dennie

Ik heb net even bij de hen gekeken en ik zag

dat ze op 16 eitjes aan het broeden is..

• Deborah

Ik geloof dat mijn hen nu ook weer gaat broeden.

• Deborah

Op het prikbord van vogel.startpagina.nl stond een keer dat je moet ophouden met het voeren van eivoer als ze aan het broeden zijn.

Ben jij ook gestopt met het voeren van eivoer? Ik heb ze vandaag nu wat gegeven en stop er nu maar ff mee.

• Dennie

nee hoor, ik geef ze nog eivoer. ( zo om de 2 dagen )

dit namelijk ook voor mijn jonge vogeltjes ( die net 1 week oud zijn )

Mijn hen eet er ook nog vollop van en het gaat allemaal goed, ze is nog in goede conditie en blijft broeden, en als het goed moeten de eitjes maandag uitkomen.